|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۳۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
نکته جالب اینکه شخص محمود احمدی‌نژاد، با هر شخصی که می‌خواست با او رو بوسی کند، روبوسی می‌کرد.
مراسم ختم مادر احمدی‌نژاد در قم، در حالی برگزار شد که حاشیه مراسم بر متن آن غلبه می‌کرد. فارغ از حضور برهم زننده سخنرانی آیت‌ا... هاشمی در کنار احمدی‌نژاد، شاید تنها عالم برجسته که در این ختم در قم،پایگاه روحانیت و علما حضور داشت، آیت‌ا... حائری شیرازی بود. به گزارش ایلنا، در مراسمی که عصر دیروز و با عنوان مراسم ترحیم مادر محمود احمدی‌نژاد در مسجد دو طفلان مسلم (ع) محله نیروگاه شهر قم برگزار شد، هم شعارهای سیاسی داده شد، هم پوسترهای سیاسی در دست گرفته شد و هم خود احمدی‌نژاد سخنرانی کرد؛ علاوه بر آن چند صد متری را هم ماشین احمدی‌نژاد آهسته در خیابان حرکت کرد که موجب جلب توجه حاضران شد؛ مسیر ماشین حامل احمدی‌نژاد هم بعد از ترک مسجد، نه به سمت حرم حضرت معصومه (س) و مرکز شهر قم، که به سمت محله فقیرنشین قم بود تا چند سؤال در ذهن ایجاد شود.

 این مراسم عصر روز گذشته و با حضور حدود هزار نفر برگزار شد؛ برخی از مردم می‌گفتند برگزاری مراسم ختم مادر احمدی‌نژاد در قم چند روز قبل از سفر حسن روحانی رئیس جمهور به قم، یک نوع خودنمایی سیاسی احمدی‌نژاد و حامیان اوست و آنها در نظر داشتند که خیابان بیرون مسجد هم بسته شود،اما حیاط مسجد هم به صورت کامل پر نشده بود. مسجد دوطفلان مسلم (ع) قم، یکی از مساجد مهم منطقه۲ قم است که عموما مردم فقیرنشین قم در آن زندگی می‌کنند؛ احمدی‌نژاد در سال ۸۴ نیز تبلیغات انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم در شهر قم را با سخنرانی در این مسجد آغاز کرده بود. در حالی که اعلام شده بود ساعت 16 شروع این مراسم است، اما خود محمود احمدی‌نژاد در ساعتی زود‌تر از ۱۵:۳۰ به همراه برادرش امیر احمدی‌نژاد، مجتبی ثمره‌هاشمی، علی‌اکبر جوانفکر، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی، مرتضی تمدن استاندار تهران در دولت سابق و یکی از عوامل اصلی برهم زننده سخنرانی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در ۱۵خرداد ۸۵ در حرم حضرت معصومه (س)، در جلوی در مسجد ایستاده و به افرادی که وارد مجلس می‌شدند خوشامد می‌گفتند.

 نکته جالب اینکه شخص محمود احمدی‌نژاد، با هر شخصی که می‌خواست با او رو بوسی کند، روبوسی می‌کرد. گفته می‌شد همسر و همسر برادر محمود احمدی‌نژاد نیز در قسمت زنانه مسجد حضور داشتند. در حالی که مجری مراسم هر چند دقیقه یک بار، پیام رهبر معظم انقلاب برای تسلیت به احمدی‌نژاد را می‌خواند، برخی از افراد حاضر در مراسم پوسترهایی رنگی از احمدی‌نژاد را در دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود: «دلم هوای تو را دارد، هوای آمدنت.» در این مراسم طبق سنت مراسمهای ترحیم، هم قاری قرآن، به تلاوت کلام‌ا... پرداخت و هم قرآن‌های ۳۰پاره بین حاضران توزیع می‌شد. مجری مراسم بار‌ها اعلام می‌کرد که از حضور حاضران در مراسم بیوت مراجع عظام تقلید و به ویژه بیت‌آیت ا... نوری همدانی تشکر می‌کنیم؛ همچنین اعلام کرد که برای درگذشت مادر محمود احمدی‌نژاد، آیت‌ا... جنتی، آیت‌ا... نوری همدانی، آیت‌ا... علوی گرگانی، حاج سیدحسن آقای خمینی، نماینده محبوب شهرمان جناب آقای دکتر لاریجانی نیز پیام تسلیت داده‌اند. تقریبا اکثریت قریب به اتفاق مسئولان استان قم حتی آن‌هایی که به احمدی‌نژاد هم نزدیک هستند نیز در این مراسم شرکت نکردند؛ یعنی حتی دو نماینده قم در مجلس، شهردار قم و فرا‌تر از آن یک عضو عادی شورای اسلامی شهر قم هم در این مراسم حضور پیدا نکرده بود؛ شورای شهری که ۱۹ نفر از ۲۱ نفر آن در لیست اصولگرایان بودند.اما از افرادی که می‌توان به حضور آن‌ها اشاره کرد، آیت‌ا... حائری شیرازی، آیت‌ا... میرعظیمی از اساتید حوزه علمیه قم، سرهنگ حافظی جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم، و حقیقی مقدم فرماندار قم در زمان احمدی‌نژاد بودند.

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین