کد خبر: ۳۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
بدنبال انفجار بمب درشهر خارکوف که منجر به کشته و مجروح شدند 10 نفر شد تدابیر شدید امنیتی در کی یف پایتخت اوکراین به اجرا گذاشته شد.
به گزارش ایتارتاس، ژنرال آلکساندر ترشوک رییس سازمان پلیس کی یف روز دوشنبه اعلام کرد : شمار ماموران گشت پلیس پایتخت افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه برآن گروه های مامور ویژه پلیس مجهز به جلیقه ضدگلوله و کلاه کاسکت ویژه در نقاط مختلف بخصوص اماکن پر جمعیت شهر کی یف مستقر شده اند.

این گروه ها درناحیه مرکزی کی یف ونقاط واقع دردو کرانه رودخانه دنپر (ازوسط کی یف عبور می کند) به گشت زنی می پردازند و در هرلحظه می توانند در نقاط مختلف شهر وارد عمل شوند.

رییس سازمان پلیس کی یف اعلام کرد : سازمان پلیس پایتخت ازنیروی کافی برخوردار است تا از جولان افراد مسلح غیرقانونی در سطح شهر جلوگیری کند وباید وضعیتی برقرار شود که ساکنان کی یف خود را در امنیت کامل احساس کنند.

اعضای برخی گردان های داوطلب که درمنطقه شرق اوکراین به نفع نیروهای دولتی این کشور با شبه نظامیان جنگیده اند در هفته های اخیر در کی یف تظاهرات کردند واین مساله نظم عمومی را مختلف کرد.

به گفته ژنرال ترشوک درحال حاضر شمار ماموران پلیس در کی یف به دو برابر افزایش یافته است و ماموران امنیتی بطور شبانه روزی اماده باش هستند.

روز یکشنبه در خارکوف در شرق اوکراین بمب منفجر شد که بر اثر آن 3 نفر ازجمله رهبر جنبش 'یورومیدان' (طرفداران حکومت اوکراین) شاخه خاروکوف کشته و10 نفر دیگر مجروح شدند. منابع امنیتی اوکراین اعلام کردند در این رابطه چهار نفر دستگیر شدند و عاملان بمب گذاری در روسیه آموزش دیده بودند.

در همین حال پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین دیروز اعلام کرد که ماموران امنیتی در شهر اودسا (در جنوب اوکراین) از انفجار دو بمب کارگذاری شده جلوگیری کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین