|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷
کد خبر: ۳۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی گفت: در سال بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ می‌شود.
سید عباس صالحی در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین، با اشاره به  میزان سرانه چاپ کتاب در ایران اظهار داشت: در سال بیش از 70 هزار عنوان کتاب در ایران چاپ می‌شود.

وی درباره وضعیت کتاب در استان قزوین بیان کرد: متوسط رشد عنوان نشر کتاب در استان قزوین نسبت به سال گذشته  79 درصد افزایش داشته در حالی که متوسط رشد عنوان نشر کتاب در کشور 11 درصد است وبا توجه به این آمار استان قزوین جایگاه بسیار مناسبی در کشور دارد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی با بیان این نکته که استان قزوین مهد مشاهیر به نامی است که در زمینه فرهنگ و هنر خدمات زیادی را به کشور عرضه داشته اند، عنوان کرد: قزوین زادگاه مشاهیری همچون علامه دهخدا، محمد قزوینی، علامه رفیعی و شیخ هاشم قزوینی است که مقام معظم رهبری و خیلی از علمای کشور از شاگردان این عالم بزرگوار بودند.

صالحی با بیان این نکته که قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است، تصریح کرد: قزوین همواره نگاه ویژه‌ای به بحث کتاب و نگارش داشته است، که این امر سبب شده تا قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران محسوب شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه قزوین شهر نام‌آوران سیاسی نیز بوده است، اظهار کرد: قزوین شهر نام‌آورانی همچون شهید رجایی  و شهید بابایی نیز بوده که در پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته اند.

وی با بیان اینکه شهر قزوین از جهات مختلفی قابل توجه است، گفت: استان قزوین از جهات و زوایای مختلفی قابل توجه است، زیرا قزوین شهری کهن و  با داشتن سابقه ای شکوهمند در تمامی دوران به ویژه در دوره صفویه یکی از قطب های مهم کشور به شمار می رود.

صالحی با بیان اینکه قزوین به لحاظ صنعتی نیز مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: قزوین از لحاظ صنعت، محیط زیست، و تاریخ کهن نیز بسیار سابقه  درخشانی داشته و از زوایای مختلف مرکز توجه بوده است، که این ویژگی سبب شده تا استان قزوین یکی از استان مهم در اقتصاد کشور به شمار آید.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قزوین شهر چاپ و نشر کتاب است، تصریح کرد: قزوین شهر چاپ و نشر کتاب است و از این نظر در کشور دارای جایگاه خوبی است.

وی افزود: در حوزه شمارگان کل قزوین سال گذشته 242 هزار جلد کتاب چاپ کرد و امسال توانست بیش از شش هزار جلد کتاب  چاپ کند که این نسبت به سال گذشته با رشد روبرو بوده است.

صالحی با بیان اینکه متوسط شمارگان نیز در قزوین نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تصریح کرد: تیراژ متوسط چاپ در سال 92 برای استان قزوین 637 جلد کتاب بوده  و امسال با چاپ دو هزار و  391 جلد کتاب توانست رشدی 41 درصدی داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین