|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه با 'حمد بن علی العطیه ' همتای قطری اش در لندن دیدار و با وی در ارتباط با همکاری دو کشور برای پیشبرد مبارزه علیه گروه تروریستی داعش گفت وگو کرد.
وزیر دفاع انگلیس پس از دیداربا همتای قطری اش گفت: دولت عراق و نیروهای عراقی در تلاش برای به عقب راندن نیروهای داعش و ایدئولوژی خشونت طلبانه آنها هستند.

مایکل فالون افزود: این مهم است که انگلیس و متحدین آن در منطقه خاورمیانه به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف بین المللی، از این تلاش ها حمایت به عمل آورند.

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به نقش این کشور درچارچوب اقدامات ائتلاف بین المللی درعراق و سوریه علیه گروه داعش گفت: علاوه بر مشارکت در حملات هوایی علیه مواضع داعش، در حال حاضر نیروهای انگلیسی مشغول آموزش در حدود یکهزار پیشمرگ کرد هستند.

وی همچنین اضافه کرد: قطرهمچنان یکی از مهمترین متحدین انگلیس در منطقه است و در جریان دیدار با همتای قطری ام در مورد نقش دو کشور در مقابله با گروه های افراطی و داعش بحث و گفت وگو صورت گرفت.

در همین حال وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای، این دیدار را نشانه تعهد انگلیس به امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و گفت این برای دومین بار از دسامبر گذشته است که وزیران دفاع انگلیس و قطر با یکدیگر دیدار می کنند.

دیدار مقام های ارشد انگلیسی با مقامات قطری در حالی صورت می گیرد که تاکنون گزارش های زیادی درخصوص حمایت های مالی این امیرنشین از گروه های تروریستی وتکفیری در سوریه و عراق ، از سوی رسانه های انگلیسی منتشر شده است .

' تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی' امیر قطردر آبان ماه گذشته در جریان سفرش به لندن، با دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس دیدار و گفت وگو کرده بود .

قطر یکی ازدوستان نزدیک انگلیس درخاورمیانه محسوب می شود و این کشور ثروتمند درحاشیه خلیج فارس دربخش های مختلف انگلیس همچون بازار مسکن و حتی بورس و تیم های ورزشی سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین