|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: هم اینک حقوق و مزایای پرستاران متناسب با حجم کاری این قشر نیست.
دکتر 'عباس حیدری' روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در مشهد افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و بدنبال آن افزایش حجم مراجعه به بیمارستانهای دولتی حجم کار پرستاران نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همگام با این موضوع گرچه تغییراتی در پرداخت حقوق و مزایای پرستاران رخ داده اما همچنان متناسب با حجم کاری آنان نیست.

وی گفت: از سوی دیگر اکنون بیشتر خواسته های جامعه پرستاری بر جذب نیروی انسانی معطوف است که امیدواریم با اجرای بخشنامه ها و پیگیری مسوولان بتوان به استانداردهای لازم در این زمینه دست یافت.

دکتر حیدری همچنین اظهارداشت: امروز پرستاری در ایران از شغل به حرفه تبدیل شده و در توسعه آکادمیک نیز آموزش پرستاری در بالاترین سطح خود قرار گرفته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: پرستاران با همت، تلاش و ایثار نقش ارزنده ای در ارتقاء سلامت جامعه دارند.

'جواد محمودی' با اشاره به نقش پرستاران در اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت افزود: کادرهای پرستاری در پذیرش، آماده سازی و حمایتهای جسمی و روحی بیماران بار سنگینی را بر دوش دارند.

وی در ادامه گفت: امسال وزیر بهداشت برای نخستنی بار برنامه جامعی را در 12 بند به دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای اجرای هر چه بهتر روز پرستار ابلاغ کرده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با حمایتهای صورت گرفته تمامی مطالبات کارانه پرستاران بر اساس ضرایب و زمان اعلام شده وزارت بهداشت پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری خراسان رضوی گفت: با بکارگیری دانشجویان پرستاری و تمدید طرح و جذب پرستاران خرید خدمت بخشی از این مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.

در این مراسم 150 نفر از فعالان نمونه حوزه پرستاری شاغل در مراکز دولتی و خصوصی استان خراسان رضوی تقدیر شدند. سه نفر از این پرستاران به نامهای 'ملیحه رفیعی، نرگس محمدی و مهدی رمضانی' به عنوان نمونه های کشوری انتخاب شده اند.

افزون بر 10 هزار پرستار در مراکز درمانی و خصوصی استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

پنجم جمادی الاول مصادف با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) روز پرستار نامگذاری شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین