|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۱
کد خبر: ۳۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
منابع امنیتی سوریه روز دوشنبه اعلام کردند در پی حمله موشکی تروریست ها به زندان مرکزی دمشق 4 تن کشته و 24 تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تروریست ها با موشک ورودی زندان مرکزی دمشق، در منطقه 'عدرا' واقع در حومه دمشق را هدف قرار دادند.

این مقام سوری که اشاره به نامش نشده است، گفت: یک کودک و دو زن نیز در میان زخمی شد گان وجود دارد.

وی ادامه داد: اغلب کسانی که در این حمله تروریستی کشته و زخمی شدند، افرادی بودند که برای ملاقات زندانی های خود به زندان رفته بودند.

تروریست ها 11 دسامبر گذشته نیز زندان مرکزی دمشق را با موشک هدف قرار داده بودند که در پی آن یک تن کشته و یک تن دیگر زخمی شده بود.

کمک های پزشکی و دارویی به حلب

سازمان جهانی بهداشت امروز در بیانیه ای اعلام کرد که با همکاری سازمان هلال احمر سوریه و سایر نهادهای غیر دولتی در این کشور، اقدام به ارسال کمک های پزشکی و دارویی به بخش شرقی شهر حلب و حومه آن کرده است.

این سازمان بین المللی تاکید کرد: ‫این کمک ها از دمشق به حلب ارسال شد و به بیمارستان های این شهر کمک خواهد کرد که بیماران دیابتی و کسانی که دارای فشار خون هستند، درمان کنند.

در حال حاضر تنها چهار بیمارستان در استان حلب مشغول فعالیت و خدمت رسانی است، 11 بیمارستان در درگیری ها آسیب دیده و 5 بیمارستان نیز به طور کامل ویران شده است.

کشته شدن 1600 تن

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در پی حملات جنگنده های ائتلاف ضد داعش در سوریه، طی 5 ماه اخیر 1600 تن کشته شدند.

این دیده بان توضیح داد: اغلب کشته شدگان از عناصر تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده هستند.

بر اساس این گزارش، 62 غیر نظامی از جمله 8 کودک و 5 زن نیز در این حملات جان خود را از دست دادند..

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد در پی حملات ائتلاف ضد داعش که از 23 سپتامبر (یک مهر) در سوریه آغاز شده است تاکنون دست کم 1465 تروریست کشته شدند که اکثر آنها غیر سوری هستند.

گروه های تروریستی از اسفند 2011 تاکنون به جنگ با دولت و ملت سوریه برخاسته اند و طی این مدت مرتکب جنایات فجیعی شده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین