|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه به طول 410 کیلومتر ساخته خواهد شد که طول مسیر حدفاصل تهران تا قم 164 کیلومتر و قم تا اصفهان244 کیلومتر خواهد بود.
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز چهارشنبه با سفر ریاست محترم جمهور به استان قم همزمان با افتتاح آزادراه حرم تا حرم، کلنگ احداث راه‌آهن دو خطه سریع‌السیر برقی تهران-قم- اصفهان نیز به زمین خواهد خورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دکتر علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: با راه‌اندازی این خط آهن با سرعت 300 کیلومتر در ساعت، زمان سفر میان تهران تا اصفهان به دو ساعت کاهش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه به طول 410 کیلومتر ساخته خواهد شد که طول مسیر حدفاصل تهران تا قم 164 کیلومتر و قم تا اصفهان244 کیلومتر خواهد بود.

وی دسترسی سریع، ایمن، راحت و ارزان مسافران، قابلیت توسعه ایستگاه‌ها در آینده، هزینه و سهولت تملک و آزادسازی مسیر دسترسی و هماهنگی با طرح جامع حمل و نقل شهری را از ویژگی‌های ایستگاه‌های خط‌آهن سریع السیر تهران-قم - اصفهان دانست.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مزایای این طرح عنوان کرد: این خط‌آهن باعث صرفه‌جویی در سوخت، کاهش توقف‌های مکرر قطار به دلیل دو‌خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های زیست  محیطی خواهد شد.

وی در انتها اتصال دو قطب مهم گردشگری قم و اصفهان در کشور را ویژگی بارز این طرح ریلی عنوان و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسایل در تسهیل گردشگری کشور ایمنی و سرعت جا‌به‌جایی مسافر است که احداث این راه‌آهن سریع‌السیر گام بلندی در راستای دسترسی به این هدف خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین