|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
یکی از موارد مطرح شده درباره این اتفاق شایعه آماده نبودن تاسیسات و خودداری رییس جمهور از افتتاح نمایشی فاز 12 بود که صبح امروز گروهی از نمایندگان رسانه‌ها با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پارس از روند تولید و فرآوری گاز در فاز 12 بازدید کردند.
مدیرعامل نفت و گاز پارس با تاکید بر بهره برداری کامل از تاسیسات تولید و پالایش گاز فاز 12 پارس جنوبی گفت: هرگز به دنبال افتتاح نمایشی نبوده‌ایم.

در حالیکه قرار بود فاز 12 پارس جنوبی روز شنبه با حضور رییس جمهور رسما افتتاح شود این اتفاق صورت نگرفت تا شبهات مختلفی درباره دلایل لغو مراسم افتتاح این فاز مطرح شود.

یکی از موارد مطرح شده درباره این اتفاق شایعه آماده نبودن تاسیسات و خودداری رییس جمهور از افتتاح نمایشی فاز 12 بود که صبح امروز گروهی از نمایندگان رسانه‌ها با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پارس از روند تولید و فرآوری گاز در فاز 12 بازدید کردند.

علی اکبر شعبان‌پور مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در پایان این بازدید در نشستی خبری تاکید کرد: موارد مطرح شده درباره عدم تکمیل فنی این پروژه صحت ندارد، اما این که چرا مراسم افتتاح با حضور رییس جمهور لغو شده است، قطعا به مشغله‌های کاری فردی با چنین حدی از مسوولیت بستگی دارد.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی لغو مراسم افتتاح شرایط بد جوی در منطقه بوده به طوری که به علت طوفانی بودن منطقه پروازها کنسل شده و امکان جابه‌جایی مقامات با هلی‌کوپتر وجود نداشته است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: هدف اصلی در به ثمر رساندن طرحی به این بزرگی که بزرگترین پروژه تاریخ صنعت کشور محسوب می‌شود به طور کامل محقق شده و سه سکوی گازی تجهیزات انتقال گاز به طول 150 کیلومتر و پالایشگاه فاز 12 در حال بهره برداری است. در شرایط تحریم که تحریم کنندگان تمرکز اصلی خود را بر فلج کردن صنعت نفت و گاز کشور گذاشته بودند، دیدن رسیدن این طرح به سرانجام مورد نظر باعث افتخار است.

شعبان‌پور درباره شبهاتی که در زمینه عدم تکمیل پروژه و افتتاح نمایشی آن مطرح شده تصریح کرد: به هیچ وجه به دنبال افتتاح نمایشی نبوده‌ایم.حتی در حالی که در دهه فجر امکان افتتاح این پروژه وجود داشت وزارت نفت به این علت که ترین ششم پالایشگاه این فاز به بهره برداری نرسیده بود زیر بار افتتاح پروژه نرفت. ولی اکنون در شرایطی قرار داریم که بهره برداری از پروژه به جایی رسیده که پالایشگاه با حداکثر توان کار می کند و هر سه سکوی پروژه نیز در حال تولید گاز هستند و از نظر ما در بحث فنی هر آنچه که لازم بوده انجام شده و بازدید خبرنگاران از مراحل تولید، انتقال و فرآوری گاز نشان دهنده شرایط است.

وی ادامه داد: در زمستان و در دوران اوج مصرف روزانه 106 تا 107 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری ترزیق می‌شد، اما به دلیل آماده نبودن کامل پالایشگاه افتتاح را به عقب انداختیم چرا که در این شرایط دلیلی برای افتتاح نمایشی این پروژه وجود ندارد.

به گفته مدیر عامل نفت و گاز پارس، در حال حاضر تولید گاز از سه سکوی فاز 12 پارس جنوبی به حدود 50 میلیون متر مکعب در روز رسیده و انتظار می رود با تکمیل حفاری چاه‌ها تولید گاز در سال 1394 به 62 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین