|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۳۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
پیشتر آاوزجان ینی چری' نماینده مردم آنکارا از حزب مخالف حرکت ملی در مجلس ترکیه نیز از پیوستن بیش از یک هزار نفر از شهروندان ترکیه به داعش خبر داده بود که این ادعا از سوی مقامات دولتی رد شد.
'بلند آرینچ' معاون نخست وزیر ترکیه از پیوستن حدود یک هزار جوان ترکیه به گروه تروریستی تکفیری 'داعش' خبر داد.

به نقل از خبرگزاری جهان، وی این مطلب را روز گذشته (یکشنبه) در جمع هواداران حزب حاکم 'آک' در شهر بورسا عنوان کرد.

وی گفت: پیکارجویان خارجی صرفا از کشورهای اروپایی به داعش نپیوسته اند، متاسفانه از جوانان ترکیه نیز حدود یک هزار نفر به این تشکل که بک هدف از ایجاد کنندگان آن خدشه دار کردن چهره و اعتبار دین مبین اسلام در جوامع جهانی است، پیوسته اند.

اما 'احمد داود اوغلو' نخست وزیر ترکیه با ادعای اینکه محافلی درصدد ایجاد بحران در ترکیه هستند، گفته است: در فرایند تحولات در خاورمیانه ادعاهای واهی و غیرمنطقی ارتباط و یا حمایت ترکیه از داعش مطرح می شود که هیچ استنادی ندارد و کاملا دور از واقعیت است.

پیشتر آاوزجان ینی چری' نماینده مردم آنکارا از حزب مخالف حرکت ملی در مجلس ترکیه نیز از پیوستن بیش از یک هزار نفر از شهروندان ترکیه به داعش خبر داده بود که این ادعا از سوی مقامات دولتی رد شد.

این نماینده مجلس ترکیه با بیان اینکه ترکیه درحال حاضر به بازاری برای داعش تبدیل شده است، گفت: براساس گزارش واحدهای اطلاعاتی کشورهای اروپایی حدود 1200 نفر از شهروندان اروپایی از طریق ترکیه به سوریه رفته اند تا به این گروه های تکفیری بپیوندند. این افراد دوباره از همین طریق به کشورشان برگشته اند.

'آتیلا کارت' نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه نیز گفته است: دولت آنکارا برای جلوگیری از پیوستن شهروندانش به گروههای تروریستی داعش و القاعده اقدام جدی نمی کند.

آتیلا کارت در یک بیانیه کتبی، نوشت: نوجوانان و جوانان ترکیه به گروههای یاد شده می پیوندند و خانواده های آنان نگران امنیت جانی فرزندانشان هستند.

وی با عنوان اینکه کنترل گروهای تروریستی مانند داعش، القاعده از دست دولت ترکیه خارج شده است، اضافه کرد: نیروهای دولتی ترکیه در مقابل فعالیتهای گروه های تروریستی به صورت فعال عمل نکرده اند.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین