|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
وی به دانشجویان توصیه کرد: با پرهیز از حرکات شتاب زده و احساسی بر ضرورت حفظ استمرار تشکل های دانشجویی توجه کنند چون شرط موثر بودن، ماندگار بودن آنهاست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشجو نباید در دانشگاه پرچمدار یک جریان سیاسی خاص باشد.

محمدرضا عارف شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان اظهار داشت: جریان های سیاسی خارج از دانشگاه ها می خواهند یک نماینده در دانشگاه ها داشته باشند و این بزرگترین آفت برای دانشگاه هاست.

وی خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی باید آرمان گرا، عدالت خواه، اخلاق مدار و در چارچوب قانون اساسی و اسلام حرکت کنند.

وی به دانشجویان توصیه کرد: با پرهیز از حرکات شتاب زده و احساسی بر ضرورت حفظ استمرار تشکل های دانشجویی توجه کنند چون شرط موثر بودن، ماندگار بودن آنهاست.

عارف برنامه ریزی برای رسیدن تدریجی به اهداف، تعامل سازنده و مفید با جریانات فرهنگی سیاسی داخل دانشگاه ها و ارتفای دانش و علم آموزی را از دیگر وظایف دانشجویان و تشکل های دانشجویی برشمرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اختلاف نظر دانشجویان می تواند ارزشمند باشد، تصریح کرد: اگر این اختلاف نظرها در چارچوب مقررات و توام با رعایت اخلاق باشد، موجب رشد و بالندگی دانشجویان خواهد شد.

وی همچنین به چگونگی شکل گیری جنبش های دانشجویی در دانشگاه ها پرداخت و گفت: جنبش دانشجویی در دهه 40 و50 در حمایت از رهبری انقلاب فعالیت خود را شروع کرد و مبارزه با رژیم ستمشاهی در کارنامه جنبش دانشجویی قرار دارد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ما شاهد رشد و تعالی جنبش دانشجویی در کشور هستیم و هم اکنون 70سال از آن زمان می گذرد.

عارف یادآور شد: البته جنبش دانشجویی فراز و نشیب هایی نیز در این دوران داشته که باید آسیب شناسی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ماهیت حرکت دانشجویی پویا بودن انجمن اسلامی آن است چون پویا وگذرا بودن دوره فعالیت موجب برجستگی انجمن اسلامی در دانشگاه می شود.

عارف تاکید کرد: ما به جنبش و تشکل دانشجویی به عنوان یک واقعیت در دانشگاه ها نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه نمی خواهم نفش استادان دانشگاه را کمرنگ جلوه بدهم، گفت: همه جهت گیری های علمی و فناوری کشور و افق های روشن سند چشم انداز کشور با اتکا به جوانان دانشمند بوجود آمده و استادان در واقع هدایت دانشجویان را برعهده داشته اند.

عارف در پاسخ به پرسش یک دانشجو گفت: اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو دارای اصالت و افراد دلسوز برای نظام هستند و هر دو در انقلاب بوده و نباید هیچگاه به فکر حذف یکدیگر باشند.

وی افزود: هنوز خیلی ها باور ندارند که آیا رحیمی در زندان است یا نه و این اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را می رساند که این گونه با مسوولان نظام برخورد می کند.

به گفته وی، در برخورد با مفاسد اقتصادی باید فرمان هشت ماده ای امام راحل و فرمان رهبرمعظم انقلاب در اوایل سال 80 مورد استناد و مبنای حرکت قرار گیرد، چون اگر سیاسی بشود دچار بحران و مشکلات می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اقتصاد بدون وابستگی به نفت نیز گفت: اقتصاد بی نفت جزو آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تمام دولت ها در این مورد کم کاری کرده اند.

وی یادآور شد: در این حال عملکرد هشت ساله دولت اصلاحات کاهش وابستگی به نفت بود و در برنامه سوم مصوب شد که سالانه باید 10 درصد از وابستگی بودجه به نفت کم بشود.

وی تصریح کرد: در دوران اصلاحات سیاست های اصل 44 را نداشتیم و در آن شرایط ما نفت را با حدود 9 دلار می فروختیم و حساب ذخیره ارزی را راه اندازی کردیم، اما نمی گویم صددرصد موفق بودیم.

عارف در مورد حصر نیز گفت: ما با این مساله روبه رو هستیم و دکتر روحانی نیز قول داده و باید اجازه داد با ساز و کار قانونی که در اختیارش است و آنچه که خیر و صلاح هست، انجام دهد.

وی در مورد ممنوع التصویر بودن خاتمی نیز تصریح کرد: ایشان هشت سال رییس جمهوری ایران بوده، دو برنامه اجرا کرده و عملکرد برنامه ایشان درخشان و شاخص های خاص و خوبی داشته است.

وی گفت: امیدوارم دکتر روحانی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی با ساز و کارهایی که دنبال می کند، این مساله را حل کند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین