|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی، برنامه های فرهنگی - هنری به همت مؤسسه کودک و صلح پایدار و همکاری خانه فرهنگ ایران در دهلی نو برگزار شد.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی از 25 بهمن تا سوم اسفند با شرکت 30 کشور در محل نمایشگاه های دهلی نو پایتخت هند برپا شد.

مؤسسه 'کودک و صلح پایدار' با همکاری خانه فرهنگ ایران در دهلی نو، متولی برگزاری بخش برنامه های تصویرگری، کارگاه آموزشی، عروسک گردانی و ساخت ماسک بود .

در بخش تصویرگری کتاب کودک از آثار شاهنامه، جشن های ایرانی و موضوع آزاد بهره گرفته شده است.

برگزاری کارگاه ماسک سازی، نقاشی، گفت وگوی تصویرگران ایرانی و هندی، ماسک سازی و اجرای نمایش از جمله برنامه های این نمایشگاه بود.

 ایران سرزمین فرهنگ وهنر

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، زورا سینگ رئیس مجتمع دانشگاه های دیش ایالت پنجاب، وظیفه عموم مردم را فراهم آوردن فضایی مناسب برای کودکان در حوزه آموزش و پرورش دانست.

وی ادامه داد: با آموزش مناسب می توان کودکان را برای ترویج صلح و دوستی آماده کرد؛ آموزش خصلت های خوب همانند دوستی، پاکی و احترام متقابل و زدودن خصلت های بد همچون حسادت، کودکان را به سمت دنیای جدیدی می کشاند.

در ادامه سکندر مدیر نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نیز با اشاره به فرهنگ غنی ایران اظهار کرد، ایران کشوری با فرهنگ و هنری اصیل است.

رشد زمینه های تربیتی کودکان

علی فولادی رایزن فرهنگی ایران در دهلی نو ابراز امیدواری کرد که اینگونه برنامه های فرهنگی با مشارکت نهادهای ایرانی و هندی در آینده برگزار شود.

وی با بیان گوشه ای از تاریخ ایران و هند، گفت: سابقه ارتباطات ادبی و ترویج تصویرگری موضوعات مشترک ایران و هند به کتاب پنج تنتره یا کلیله و دمنه بر می گردد که از نخستین کتاب مصور شده است.

فولادی با اشاره به مسوولیت اولیاء و مربیان در قبال کودکان، اظهار کرد: کودک امانت خداوند است و باید زمینه های تربیتی و ارزشی را برای آنان فراهم کنیم .

وی اظهار کرد: وظیفه ما آموزش صحیح به کودکان برای ورود به جامعه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین