کد خبر: ۳۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
در خصوص اقدامات مجرمانه برخی از افراد اعم از دانشجو یا غیردانشجو که در این مسیر انجام دادند، برای این افراد نیز پرونده قضائی تشکیل شد. در سال ۱۴۰۱ اکثر قریب به اتفاق آن‌ها با رأفت اسلامی نظام مشمول عفو رهبری شدند و پرونده آن‌ها مختومه شد. اگر کسی پس از مختومه شدن پرونده‌اش مجدد مرتکب جرمی شده باشد، پرونده‌ای جداگانه برای او تشکیل خواهد شد لذا در این خصوص پرونده‌هایی که مربوط به شورای انضباطی بوده مربوط به دانشگاه‌ها است.

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ جهانگیر در پاسخ به  سوالی درباره  بازگشت دانشجویان اخراجی یا تعلیقی به دانشگاه‌ها  گفت: پرونده دانشجویان و اقدامات انجام شده در خصوص آنها،  پیرامون وقایع اغتشاشات سال ۱۴۰۱ عمدتاً به عنوان مسائل انضباطی مطرح بوده که در صلاحیت دانشگاه‌ها است و از طرف دانشگاه‌ها پیگیری شده است. از این رو بحث اخراج و بازگشت آنها چون ارتباط به وزارت علوم دارد، قوه قضائیه در این زمینه وظیفه‌ای ندارد.
 
وی افزود: در خصوص اقدامات مجرمانه برخی از افراد اعم از دانشجو یا غیردانشجو که در این مسیر انجام دادند، برای این افراد نیز پرونده قضائی تشکیل شد. در سال ۱۴۰۱ اکثر قریب به اتفاق آن‌ها با رأفت اسلامی نظام مشمول عفو رهبری شدند و پرونده آن‌ها مختومه شد. اگر کسی پس از مختومه شدن پرونده‌اش مجدد مرتکب جرمی شده باشد، پرونده‌ای جداگانه برای او تشکیل خواهد شد لذا در این خصوص پرونده‌هایی که مربوط به شورای انضباطی بوده مربوط به دانشگاه‌ها است.

وی گفت: موضعی که رئیس جمهور محترم دارند در خصوص فعالیت‌های انضباطی است که دانشگاه نسبت به  آنها اعمال کرده‌ است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین