کد خبر: ۳۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
معاون دفتر مدیریت سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه سفر به شیراز و حضور در همایش ' ازدواج و جوانان'، با بیان اینکه سن ازدواج در دختران دانشجو بالا رفته است این موضوع را تهدیدی برای موضوع باروری در کشور دانست.
از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دکتر محمد اسلامی در این همایش گفت:هم اکنون به دلایل متفاوت، سن ازدواج به ویژه در دختران دانشجو بالاتر رفته و ما می خواهیم با برپایی این همایش بگوییم که این تاخیر، چه پیامدهایی را برای سلامت به همراه دارد.

وی در این مورد آماری بیان نکرد.

این مقام گفت:برخی جوانان به دلیل داشتن اهداف مدنظر خود از ازدواج سر باز می زنند اما جامعه باید این را بداند که ازدواج در سن مناسب، قدم نخست پلکان دستیابی به اهداف است .

معاون دفتر مدیریت سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت رعایت سن مناسب برای ازدواج و اقدام به آن را موجب تامین سلامت خود، خانواده، فرزندان آینده و جامعه عنوان کرد و افزود: سن 18 تا 35 سالگی، بهترین مقطع برای باروری در بانوان است که ازدواج های دیرهنگام، موجب از دست رفتن این زمان می شود.

وی اضافه کرد: تاخیر در ازدواج با توجه به سن باروری 18 تا 35 سال، موجب از دست رفتن زمان کافی برای داشتن تعداد فرزندان دلخواه می شود.

اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم که ازدواج موجب مودت و رحمت بین زوجین عنوان شده، گفت:تجرد و عدم ازدواج، دستیابی به این فرصت را از افراد دور می کند و در نتیجه افسردگی، پیامدهای روحی، اجتماعی و حتی مواردی مانند اختلال خواب را به همراه دارد.

دکتر عبدالرسول همتی معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش گفت: 11میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از این تعداد، در حال پشت سر گذاشتن سن مناسب ازدواج و باروری هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی، 30درصد از جوانان 20 تا 35 ساله هنوز ازدواج نکرده اند و میانگین سن ازدواج در پسران به 27 سال و در دختران به 23 سال رسیده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
1
باسلام:در جامعه ایران که اصولا یک جامعه مرد سالاری هست وظایفی که برای یک زن تعریف شده خانه داری وتربیت فرزندان است اما در مقابل جامعه زنان در کشور ما به دلیل برخی بی عدالتیهادر صدد عبور از چهار چوبهای سنتیودر راستای ایفای نقش همچون مردان در جامعه تصمیم گرفت از مردان در زمینه علمی وتخصصی پیشی بگیرد این امر باعث شد زنان ان زمانی را که به تشکیل خانواده وازدواج اختصاص میدادند را صرف تحصیل وکسب مدارک علمی نمایند این امر باعث افزایش سن زنان شد وفرصت طلائی ازدواج رو از دست دادند در مقابل مردان زیاد رغبتی به ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادیاز خود نشان ندادند واین امر هم مزید بر ان شد که دختران در سن 30 تا 36 سال هنوز ازدواج نکردند وعامل دیگر عدم رغبت مردان با دخترانی هم سن انان است . راه حل این مشکل ریشه در اصول غلط وبرخورد های تبعیض امیز عمدتا با زنان ونیز عدم فرهنگ سازی مناسب وریشه ای ومشکلات اقتصادی ورسم رسومات از من دراوردی وغلط که عمدتا مردان مورد هجوم ان قرا میگیرند که این هم راهکاری جز حل مشکلات اشتغال جوانان ونیز زدودن با ورهای بدعت امیز ندارد امید است مقامات دولتی وفرهنگی در راه حل این موضوع نهایت اهتمام وکوشش را داشته باشند. با تشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین