|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۳۸۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
مؤمنی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت درمان مصدومان، از ضرورت اعزام آنها به شهرهای خود گفت و افزود: چنانچه ضعفی در امکانات امداد و نجات معادن وجود دارد، می‌بایست اعلام نیاز گردد تا در اولین فرصت نسبت به تجهیز و جای‌گذاری این امکانات اقدام شود.

وزیر کشور گفت : تا پایان عملیات امداد و نجات، همه دستگاه ها به حالت آماده باش کامل هستند تا وضعیت بقیه کارگران مشخص شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اسکندر مؤمنی یکشنبه شب (۱ مهرماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی، با ذکر این نکته که این حادثه تلخ را در درجه اول به خانواده های این افراد و مردم ایران تسلیت عرض می کنم، متذکر شد: هیچ چیز نمی تواند فقدان و جای خالی این عزیزان را پر کند .

وی با اشاره به بازدید میدانی خود از محل حادثه و مشورت با گروه‌های فنی تونل‌ها، گفت: از مسیر اول ۳۱ پیکر به بیرون منتقل شده و در مسیر دوم، حدود ۱۰۰۰ متر پیش‌روی شده و در ادامه می‌بایست گاز‌های تونل تخلیه گردد.

وزير کشور ابراز امیدواری کرد؛ امدادگران تا فردا صبح به دهانه اصلی رسیده و وضعیت محبوسین تعیین تکلیف گردد.

مؤمنی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت درمان مصدومان، از ضرورت اعزام آنها به شهرهای خود گفت و افزود: چنانچه ضعفی در امکانات امداد و نجات معادن وجود دارد، می‌بایست اعلام نیاز گردد تا در اولین فرصت نسبت به تجهیز و جای‌گذاری این امکانات اقدام شود.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در مورد قصور و کوتاهی‌ های احتمالی، گفت: الان نمی خواهم قضاوتی داشته باشم، اما باید بررسی شود کارگران ماسک و اکسیژن سیار به همراه داشته اند یا فن هایی که گازها را از بین می برد و  سنسورهایی که میزان گاز را تشخیص می دهند، درست عمل کرده اند؟!

وزیر کشور با تأکید بر لزوم بازنگری در شیوه‌نامه‌ها، افزود : باید بررسی شود که آیا دستگاه‌هایی که باید به صورت مستمر نظارت می‌کردند به درستی انجام وظیفه کرده‌اند یا خیر.

وی تأکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که حتماً با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

مؤمنی در پایان بر آماده‌باش همه دستگاه‌های امدادی تا اتمام و تعیین تکلیف همه کارگران محبوس شده تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی علت حادثه باید تشکیل شود، تصریح کرد: بدون هیچ اغماضی این حادثه بسیار بسیار تلخ است و باید با هر فرد خاطی در هر رده ای برخورد قانون صورت گیرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه نکته بسیار مهم جلوگیری و تکرار این حوادث است، اظهار داشت: ایمنی باید مقدم بر هر کاری باشد.

مؤمنی افزود: این کارگران در عمق زمین برای کسب روزی تلاش می کنند و به دنبال آبادانی کشور هستند لذا این موضوع باید مورد توجه همه باشد و همه کارفرمایان و ما متولیان باید دقت لازم را داشته باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین