|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن تنها زبان قدرت را می‌فهمد و از آن حساب می‌برد، گفت: قدرت علمی، قدرت پرتاب موشک، قدرت‌های نظامی، شکل‌گیری کاروان علمی و... همه از برکات دفاع مقدس و مقاومت ماست. امنیت میوه شیرین دفاع ماست.
آئین پایانی شانزدهمین جایزه کتاب دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار جزایری، سردار همدانی و حجت‌الاسلام مصلحی و جمع دیگری از مقامات لشکری و کشوری و برگزیدگان این دوره جایزه در باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد.

در این آئین اختتامیه حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این آئین بویژه سردار کارگر و سردار جزایری در تبیین آیاتی از قرآن کریم با محوریت تقابل حق و باطل، گفت: اولین پیام این آیات آن است که همیشه دو جبهه و اردوگاه حق و باطل قرار دارند. عالم دنیا تقابل حق با باطل است و عالم آخرت ظهور حق است. پس باید با نگاه به تقابل حق و باطل برای آن برنامه‌ریزی نمود. برای این برنامه‌ریزی چند اصل را باید در نظر گرفت که مهمترین اصل در آن، این است که جبهه حق باید تنها با یک زبان با باطل سخن بگوید و آن زبان قدرت است. باطل زبانی جز زبان قدرت را نمی‌شناسد. بنابراین صاحبان حق باید قدرتمند باشند. پیام دوم این آیات این است که صاحبان حق باید به مرزهای قدرت دستیابی کنند. قدرتی که باعث شود کمترین تجاوز به آن صورت گیرد. در حقیقت این قدرت، قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه می‌باشد. به این مفهوم که آنچنان رعبی را در قلب دشمن ایجاد کنید که جرات حمله نداشته باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی ادامه داد: پیام سوم این آیات این است که در میان حوزه‌های گوناگون قدرت نظامی جبهه حق باید عالی‌ترین آن را داشته باشد. در حقیقت در قدرت دفاعی باید جبهه حق در عالی‌ترین مقام و در اوج اقتدار قرار بگیرد. این قدرت دفاعی است که برای شما امنیت ایجاد می‌کند و بستر رشد اجتماعی را هموار می‌سازد. برای مثال ملت‌هایی که از الفبای امنیت محروم هستند از همه حوزه‌های زندگی محروم شده‌اند. قرآن در این آیات تاکید می‌کند که باید مقتدر باشید و نقطه محوری این قدرت، قدرت دفاعی است. قدرتی که اجازه ندهد دیگران با تکیه بر تکنولوژی دانش، حق مشروع بقیه ملت‌ها را ضایع کنند.

ابوترابی با بیان اینکه البته جمهوری اسلامی ایران همه قله‌های قدرت را فتح کرده است، گفت: برای فهم این موضوع کافی است ایران سال 1357 را با ایران سال 1393 مقایسه کنید. امروز شما در یک رویارویی شفاف و روشن با قدرتی هستید که در خیال خود حکومت بر دهکده جهانی را در سر دارد. دشمن امروز نمی‌تواند حتی هزینه تعرض به ایران را ارزیابی کند. به گفته یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در منطقه خلیج فارس مهار کرده است. ایران نه تنها پیام‌آور امنیت می‌باشد بلکه این قدرت به اندازه‌ای است که تمام دنیا به آن اذعان دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این تغییر رفتار و عقب‌نشینی روشن غرب از مواضع خود تنها به قدرت ایران برمی‌گردد. آن‌ها با یک زبان آشنا هستند و آن زبان قدرت است. امروز آنها جمهوری اسلامی هسته‌ای را با همه قدرت خود پذیرفته‌اند و در حقیقت با جمهوری اسلامی هسته‌ای سخن می‌گویند. در این میان نقطه مرکزی قدرت در جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس می‌باشد. قدرت علمی ما و قدرت پرتاب ماهواره و موشک و شکل‌گیری کاروان علمی کشور همگی از دستاوردها و برکات دفاع مقدس است. امنیت میوه شیرین دفاع مقدس می‌باشد. همچنین فرآهم آوردن بستر حرکت برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی نیز دیگر دستاورد دفاع مقدس می‌باشد و در حقیقت می‌توان گفت همه سرمایه اجتماعی ما و تمام دستاوردهای ما محصول چیزی است که شهیدان خلق کردند. امیدوارم این سرمایه بزرگ مورد قدردانی واقع شود و همه در راه گرامیداشت آثار آن کوشش کنیم تا در سایه انوار پرفروغ شهیدان قدم برداریم. از همه کسانی که با قلم رسای خویش قدم برمی‌دارند و این حماسه را به عنوان یک اثر ماندگار در همه تاریخ ثبت می‌کنند، تشکر می‌کنم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین