|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
وي خطاب به بازنشستگان اظهار کرد: در سازمان تامين اجتماعي کارفرما،‌ صاحب‌کار، آقابالاسر و رييس و مسئول ما شماييد. از قضاي روزگار تنها اين افتخار نصيب ما شده که در خدمت‌تان باشيم.
وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اينکه ما بنا نداريم در تامين اجتماعي جشن‌هاي 100 ميليوني بگيريم، از اختصاص 60 ميليارد تومان براي وام بازنشستگان خبر داد.

به گزارش ايسنا علي ربيعي در نخستين مرحله از اجراي طرح کرامت و اعزام بيش از 250 نفر از بازنشستگان تامين اجتماعي به مشهد مقدس، گفت: براي سخنراني به اينجا نيامده‌ام. آمده‌ام تا با شما بازنشستگان حرف‌هاي خودماني بزنم و قرآن به سرتان بگيرم و از شما التماس دعا داشته باشم.

وي با بيان اينکه بازنشستگي ثمراتي براي جامعه و خانواده‌ها دارد و درعين حال سختي‌هايي را نيز براي بازنشستگان به همراه دارد گفت: بازنشسته‌ها فرصت‌هاي خوبي براي جامعه هستند و دولت نيز در قبال آنان وظيفه دارد.

ربيعي در ادامه سخنانش که بخش‌هايي از آن را به زبان آذري خطاب به حضار ارائه مي‌کرد گفت: شما عزيزان مي‌دانيد من چه مي‌گويم و من هم مي‌دانم که حرف شما چيست. من مي‌دانم که بازنشستگي چه پيامدهايي دارد و زماني که عروس‌ها و نوه‌ها به خانه مي‌آيند و يخچال خانه خالي است يعني چه.

ربيعي با بيان اينکه دکتر روحاني چندين بار درباره تعداد بازنشسته‌ها و اقداماتي که بايد برايشان انجام شود، شخصا پيگيري و دستوراتي را صادر کرده‌اند به زبان آذري گفت: غالب افرادي که از اين دولت آمده‌اند يا روستازاده‌اند يا کارگر زاده. خود من فرزند پدري کارگر هستم که از قضا درانبار توشه راه آهن کار مي‌کرد.

وي خطاب به بازنشستگان اظهار کرد: در سازمان تامين اجتماعي کارفرما،‌ صاحب‌کار، آقابالاسر و رييس و مسئول ما شماييد. از قضاي روزگار تنها اين افتخار نصيب ما شده که در خدمت‌تان باشيم.

ربيعي در ادامه با اشاره به شيوه کارکرد و مديريت تامين اجتماعي اظهار کرد: ما بنا نداريم که جشن‌هاي 100 ميليوني در هتل هما بگيريم و ميليون‌ها تومان از پول شما عزيزان را خرج کساني کنيم که راي بياورند. ما تا آنجا که بتوانيم سخت‌گيري مي‌کنيم و به دنبال اين هستيم تا براي خدمت به شما کارآمدي‌هايمان را بالا ببريم. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اينکه معني تامين اجتماعي يعني تامين امنيت رواني افزود: ما نبايد امنيت رواني شما را به هم بزنيم. باور کنيد که ما دلمان مي‌خواهد خيلي بيشتر از آنچه که امروز هست براي شما کار کنيم و دوست داريم نوکر خوبي براي شما بازنشستگان باشيم.

ربيعي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي سازمان تامين اجتماعي در حوزه درمان اظهار کرد: در حوزه درمان سعي مي‌کنيم هر روز بهتر از قبل باشيم و حمايت‌هاي درمان‌مان را بيشتر کنيم. اين دولت که با رأي شما عزيزان بر سر کار آمده هدفي جز خدمت به شما ندارد. امروز مشابه بيمارستان ميلاد را که يک ساختمان بود،‌ در کشور گسترش داديم و به قول معروف چهار ميلاد در کل کشور ايجاد کرده‌ايم. اين‌ها براي خدمت به شماست.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به مسکن بازنشستگان اظهار کرد: براي مسکن بازنشستگان امسال پولي را گذاشتيم و 7 ماه طول کشيد تا درخصوص هزينه‌کرد آن به تفاهم برسيم. خوشبختانه استارت آن از سال 94 زده مي‌شود و ان‌شاءالله تا زماني که ما هستيم به تلاش‌مان ادامه خواهيم داد تا يک کار خوب در مسکن انجام شود.

وي همچنين از ارائه آموزش مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي به فرزندان بازنشستگان خبر داد و با اشاره به سفري که براي بازنشستگان پيش‌بيني شده است اظهار کرد: سفارش کردم شما را همان هتلي ببرند که اگر بنا بود خودم هم بيايم به آنجا بروم.

ربيعي با بيان اينکه ما دراين دولت سعي کرديم به تمام قول‌هايي که به شما داده بوديم عمل کنيم گفت: 13 هزار ميليارد ريال عيدي داديم. البته اين رقم ناچيزي است اما سعي کرديم به قول‌مان عمل کرديم و در بهمن ماه آن را واريز کنيم. 60 ميليارد تومان نيز براي وام بازنشستگان در نظر گرفتيم که ان‌شاءالله شروع مي شود. ربيعي در ادامه از ساخت خانه‌هاي اميد در شهرها براي بازنشستگان خبر داد و گفت: اين اقدامات را در راستاي ارائه خدمات و امکانات بيشتر براي اين عزيزان انجام داديم.

وي با خواندن بخش‌هايي از شعر حيدرباباي شهريار به زبان آذري ادامه داد: ما شرايط را درک مي‌کنيم و مي‌خواهيم به شما خدمت کنيم. سال‌ها پيش مادرم از من خواست که او و خاله‌ام را به مشهد مقدس ببرم. اما متاسفانه مشغله‌اي داشتم و يک ماه بعد خاله‌ام فوت کرد. مدتي بعد نيز مادرم را از دست دادم و من همچنان افسوس مي‌خورم که چرا نتوانستم مادرم را به مشهد ببرم. البته بعدها مادرم به خوابم آمد و گفت که به زيارت مشهد رفته است.

ربيعي در حالي که جملاتش را با بغض و گريه ادامه مي‌داد خاطره‌اي از پدر مرحومش نيز بازگو کرد و گفت: ما نيز در دولت نگران شماييم. دکتر نوربخش آدم پاکي است که براي خدمت به شما در تامين اجتماعي حضور دارد. دوست داشتيم در اين سفر شما را همراهي کنيم اما متاسفانه مشغله‌هاي کاري امکان آن را فراهم نکرد.

در پايان اين مراسم، علي ربيعي با گرفتن قرآن بر سر مسافران حرم رضوي، شخصا آنان را بدرقه کرد.

منبع: مردم سالاری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین