|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ارتباط مستقیمی با فرهنگ دارد که در حال حاضر آموزش کشور ما به سمت درس پژوهی و کار تیمی هدایت شده است.
به گزارش روز شنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، ' عظیم محبی ' در نخستین کنفرانس آموزش ریاضی و فناوری که در دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر شریعتی ساری برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش به کیفیت بخشی فرایند یاددهی و یادگیری پرداخته است.

وی با اشاره به این که ریاضی از 11 حوزه یادگیری در آموزش و پرورش است، افزود: اهمیت این درس توانایی به کارگیری در حل مسائل مختلف را به دانش آموز می آموزد.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مفاهیم ریاضی در ذهن دانش آموزان باید ساخته و پرداخته شود، تصریح کرد: در گذشته معلمان، سازنده مفاهیم ریاضی بودند و به دانش آموزان انتقال می دادند.

محبی به تحلیل عملکرد دانش آموزان در درس ریاضی براساس مطالعه تیمز پرداخت و گفت: تیمز مطالعه بین المللی است که دانش آموزان را در کشورهای مختلف ارزیابی می کند.

وی با تاکید بر اینکه سواد خواندن با سواد ریاضی مرتبط است، تصریح کرد: ملاک سنجش دانستن، به کارگیری و استدلال در ریاضی و دیگر دانش ها در عملکرد دانش آموزان پیگیری می شود.

مدیرکل دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نتایج عملکرد تیم ریاضی پایه چهارم دبستان کشور را در سال 2011 از بین 46کشور از میانگین 500، ایران را 431 دانست و گفت: در درس علوم کشور ما از میانگین 500 موفق به کسب میانگین 453 شد.

محبی با بیان این که 20 سال کتاب ریاضی کشور ما ثابت بوده است و تحولی نداشت، خاطرنشان کرد: از سال 74 براساس رویکرد فرایندی علوم به روش مهارتی سوق پیدا کرد که با افزایش رتبه مواجه بودیم.

مدیرکل دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: سئوالات ریاضی تیمز ریاضی در چهار سطح پیشرفته، بالا، متوسط و پایین مورد ارزیابی قرار می گیرد که دانش آموزان ما در پیشرفته حدود یک درصد، در سطح بالا حدود 10 درصد، در سطح متوسط 30 درصد و در سطح پایین 59 درصد موفقیت کسب کردند.

در این مراسم مدیرکل آموزش اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد تا کنفرانس زبان انگلیسی به دلیل رونق مباحث فناوری با حمایت وزارتخانه متبوع در مازندران برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین