|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۳۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
مردم روسیه در سالروز تغییر حکومت اوکراین با برگزاری راهپیمایی مخالفت خود را با انقلاب رنگی اعلام کرده و این راهپیمایی ها در دهها شهر روسیه برگزار شد.
به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، روز شنبه در 227 شهر و بخش روسیه راهپیمایی علیه انقلاب رنگی برگزار شد.

بزرگترین راهپیمایی در مسکو برگزار شد و راهپیمایان پس از پیمودن چند خیابان مرکزی شهر در میدان انقلاب اجتماع کردند. در این راهپیمایی حدود 50 هزار نفر شرکت کردند و شرکت کنندگان در آن شعارهایی علیه برپایی انقلاب رنگی در روسیه سر دادند.

چند نفر از فعالان اجتماعی روس و اوکراینی در جمع راهپیمایان سخن گفته و تغییر حکومت در اوکراین را بخشی از سناریوی آمریکا برای این کشور و علیه روسیه و روسها عنوان و محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته بزرگی با مضمون 'یک سال میدان (انقلاب رنگی در اوکراین) را از یاد نمی بریم و نمی بخشیم' در دست داشتند که در صف مقدم راهپیمایی در حرکت بودند.

آنها همچنین پلاکاردهایی با مضامین همچون 'مخالف انقلاب رنگی هستیم' و 'آمریکا انقلاب رنگی را به خانه خودت ببر' و 'روسیه خانه است در آن جایی برای انقلاب رنگی وجود ندارد' و پرچم های روسیه در دست داشتند.

نیکلای استاریکوف مورخ روس و رییس جنبش اجتماعی 'آنتی میدان' در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی گفت که در روسیه هیچگاه اجازه برپایی انقلاب رنگی داده نخواهد شد.

وی افزود: خطاب به افراد ستون پنجم دشمن در روسیه اعلام می کنیم حتی تلاش نکنید در اینجا انقلاب رنگی برپا کنید. نتیجه این اقدام را در اوکراین دیدیم و در روسیه اجازه تکرار چنین اقدامی را نخواهیم داد.

راهپیمایی مشابهی در سن پترزبورگ برگزار و در آن حدود یکهزار نفر شرکت و علیه برپایی انقلاب رنگی در روسیه شعار دادند.

راهپیمایان طرح های آمریکا برای ایجاد ناآرامی در کشورهای مختلف و اقدام برای سرنگونی حکومت های کشورهای مستقل را محکوم کردند.

گزارش های رسیده از شهرهای بزرگ روسیه همچون بکاترینبورگ، ولادی وستوک، استاوروپول، پرمی و کراسنایارسک حاکی از شرکت هزاران نفر در راهپیمایی علیه انقلاب رنگی است.

در شبه جزیره کریمه نیز که حدود یک سال پیش به روسیه الحاق یافته است راهپیمایی ضدانقلاب رنگی برگزار و ساکنان سیمفروپل مرکز این منطقه و سواستوپل در آن شرکت کردند.

در چند منطقه روسیه نیز خودسواران در حالی که پرچم های روسیه را بر فراز خودرو خود به اهتزاز درآورده بودند در راهپیمایی های ضدانقلاب رنگی شرکت کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز شهرهای روسیه حمایت خود را از حکومت این کشور و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در برابر فشارهای غرب اعلام کردند.

این راهپیمایی ها در فضای آرام برگزار شد و هیچ گزارشی از خشونت از طرف شرکت کنندگان در راهپیمایی یا درگیری آنها با مخالفان گزارش نشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین