کد خبر: ۳۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
منابع سوری از هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری مزدور در مناطق مختلف از جمله در حومه حمص و همچنین ادامه حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به مناطق مسکونی شهر حلب خبر دادند.
به نقل از سانا، یگان‌هایی از نیروهای ارتش و نیروهای مسلح، به عملیات کوبنده خود علیه مخفیگاه‌ها و تحرکات گروه‌های تروریستی تکفیری ادامه دادند که طی آن شمار زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

یک منبع نظامی به سانا گفت یگان هایی از نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی، شماری از تروریست ها را در اطراف روستاهای التدمریه و جباب حمد در حومه شرقی حمص به هلاکت رساندند، این عملیات یک روز پس از هلاکت شماری از تروریست ها در منطقه التلیله در جنوبی غربی تدمر انجام شد.

گروه های تروریستی همواره به روستاهای التدمریه و جباب حمد یورش می برند و به غارت اموال مردم دست می زنند.

همچنین ارتش سوریه عملیاتی را علیه مراکز تجمع و مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری در ام صهیریج، سلام غربی و المشیرفه در حومه شرقی حمص انجام دادند. روز گذشته نیز در عملیات ارتش سوریه در روستاهای عنق الهوی و المشیرفه شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

در حومه شمالی حمص هم شماری از تروریست های تکفیری در عملیات ارتش سوریه علیه مراکز تجمع آن ها در روستای ام شرشوح در شمال غربی شهر حمص کشته و زخمی شدند.

یگان هایی از ارتش سوریه توانستند خسارت ها و تلفات سنگینی به گروه های تروریستی در اطراف روستای الزعفرانه در شمال شهر تلبیسه وارد کنند. تروریست های وابسته به جبهه النصره و آنچه به فیلق حمص و کتائب فاروق موسوم هستند، مرتکب جنایات علیه مردم این مناطق می شوند.

هلاکت شمار زیادی از تروریست ها در حومه شمالی و شرقی حماه از دیگر تحولات امنیتی سوریه به شمار می رود. نیروهای ارتش سوریه، مراکز تجمع گروه های تروریستی مسلح در این مناطق را زیر آتش سنگین خود قرار دادند که طی آن ده ها نفر از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی به سانا گفت مقادیری سلاح و مهمات متعلق به تروریست ها در جریان عملیات موفقیت آمیز ارتش علیه مخفیگاه های آن ها در شهرک اللطامنه در شمال غربی شهر حماه منهدم و شمار زیادی تروریست هم کشته شدند. گروه های تروریستی تکفیری که بیشتر آن ها تحت فرماندهی جبهه النصره قرار دارند، در این مناطق به مردم حمله می کنند و مرتکب جنایت می شوند.

همچنین در حملات ارتش به مخفیگاه ها و تجمعات تروریست ها در روستای سلیم التحتانی در امتداد جاده حماه السلمیه، شماری از آن ها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر در عملیات ویژه ارتش سوریه علیه کانون های استقرار گروه های تروریستی در حومه شرقی حماه که از حمایت رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای منطقه ای برخوردار هستند، شمار زیادی تروریست به هلاکت رسیدند. در عملیات ارتش علیه مراکز تجمع تروریست ها در مکیمن شمالی شماری از تروریست ها کشته شدند.

روستای کفرنبوده نیز روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردم بود که خواستار اخراج تروریست های جبهه النصره شدند، تروریست هایی که تلاش می کنند افکار افراطی و گمراه کننده خود را بر مردم تحمیل کنند. مردم در این تظاهرات، اقدامات جنایتکارانه تروریست ها را محکوم کردند.

هلاکت شماری از تروریست‌های جبهه النصره در حومه قنیطره

در حومه قنیطره نیز، یگان هایی از ارتش سوریه حملات کوبنده ای به مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری که با دشمن اسرائیلی در هماهنگی مستقیم هستند، انجام دادند.
به گفته یک منبع نظامی، نیروهای ارتش عملیات ویژه ای را علیه مراکز تجمع جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری در شهرک مسحره در حومه شرقی قنیطره انجام دادند که طی آن شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

تروریست ها آثار باستانی این منطقه را که به دوره ایوبی و ممالیک برمی گردد، غارت کرده و آن را به فلسطین اشغالی و اردن قاچاق می کنند.

سانا گزارش داد نیروهای ارتش سوریه همچنین ضربات محکمی به گروه های تکفیری که از رژیم آل سعود و آل ثانی پول و سلاح دریافت می کنند، در شمال روستای الحمیدیه و جنوب شرقی الصمدانیه وارد کردند که طی آن ده ها نفر از تروریست ها کشته و مقادیری سلاح و مهمات آن ها منهدم شد.

از سوی دیگر منابع خبری در پایگاه های ارتباط اجتماعی خبری را منتشر کردند که نشان می داد سرکرده اردنی الاصل جبهه تروریستی النصره در روستای الرواضی در حومه قنیطره به هلاکت رسیده است.

یک منبع نظامی به سانا نیز گفت اعضای یک گروه تروریستی مسلح در غرب بیت جن در حومه دمشق به هلاکت رسیدند.در شهرک های الثریا، الفقیع،‌ابطع،‌الطیحه، عقربا و المال در حومه درعا،‌نیروهای ارتش،‌شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

ادامه حملات تروریستی به مناطق مسکونی حلب

از سوی دیگر برخی مناطق مسکونی حلب هدف حملات تروریست ها قرار گرفت که بر اثر اصابت خمپاره به محله المیدان و منطقه بستان کلیب این شهر دو شهروند سوری کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش سانا، در برخی مناطق حلب، تروریست هایی که از حمایت دولت اردوغان برخوردار هستند، با خمپاره به مناطق مسکونی حمله می کنند به طوری که روز گذشته محله الخالدیه و منطقه الحمدانیه را با راکت هدف قرار دادند که بر اثر آن یک شهروند سوری کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

نجات 30 خانواده سوری از چنگال تروریست‌ها

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه، به 30 خانواده سوری که از جنایات گروه های تروریستی تکفیری در دوما فرار کرده بودند، کمک کردند و زمینه انتقال آن ها به مناطق امن را فراهم کردند.

به گفته یک منبع در فرماندهی پلیس دوما،‌30 خانواده که تعداد آن ها 80 نفر بود و بیشتر آن ها را کودکان و زنان تشکیل می دادند، از دوما و مزارع آن در غوطه شرقی به یک ایست نظامی پناه بردند. تروریست های تکفیری خانواده های سوری در این منطقه را به عنوان سپرانسانی مورد استفاده قرار می دادند و به اموال و مایملک آن ها حمله می کردند.

بر اساس این گزارش، گروه های تروریستی که بیشتر آن ها تحت فرماندهی آنچه جیش الاسلام خوانده می شود، در مزارع و روستاهای غوطه شرقی به ارتکاب جنایت مشغول هستند، این تروریست ها، ماه گذشته در طول سه روز، بیش از پنج هزار نفر از شهروندان سوری که بیشتر آن ها زن و کودک بودند را مجبور کردند منازلشان را در دوما و جوبر و الشیفونیه و میدعا ترک کنند. همچنین حدود 800 فرد مسلح خود را به دستگاه های مسئول تسلیم کردند تا بر اساس قوانین به وضع آن ها رسیدگی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین