|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۳۸۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
ساختار سرمایه بیمه پاسارگاد با توجه به محل تامین افزایش سرمایه بسیار باکیفیت است و تنها ۳ درصد از سرمایه بیمه پاسارگاد از محل آورده نقدی سهامداران است، مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها تامین شده است. شرکت تاکنون از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه ای نداشته است.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پاسارگاد با حضور ۹۰.۷۴ درصد از صاحبان سهام راس ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در محل دانشگاه خاتم تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه پاسارگاد؛ مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پاسارگاد به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۱۴۰۲ تشکیل جلسه داد.

آقای معصوم ضمیری به عنوان رئیس مجمع و آقایان علی اکبر امین تفرشی و دکتر وحید باقری نظارت مجمع را عهده دار بودند. خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه خانم کرجی نماینده سازمان بورس و ارواق بهادار و خانم بابایی به عنوان نماینده بیمه مرکزی در جلسه حضور داشتند.

همچنین آقای پورکیانی دبیر کل سندیکای بیمه گران نيز در این جلسه حضور داشتند.

مهمترین شاخص های عملکرد سال ۱۴۰۲ به روایت آمار

سید مرتضی حسنی عقدا معاون اقتصادی و پشتیبانی شرکت بیمه پاسارگاد در خصوص عملکرد سال مالی ۱۴۰۲ به مجمع گزارش داد و گفت:

ساختار سرمایه بیمه پاسارگاد با توجه به محل تامین افزایش سرمایه بسیار باکیفیت است و تنها ۳ درصد از سرمایه بیمه پاسارگاد از محل آورده نقدی سهامداران است، مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها تامین شده است. شرکت تاکنون از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه ای نداشته است.

بیمه پاسارگاد در سال  ۱۴۰۲ با رشد ۵۴ درصدی در درآمد های عملیاتی روبرو بود که این رشد ناشی از افزایش پرتفوی بیمه ای و منابع سرمایه گذاری بوده است.

مجموع دارایی های «بپاس» در سال مالی مورد گزارش در مقایسه با سال قبل ۳۴ درصد رشد را به ثبت رساند که عمدتا ناشی از افزایش سرمایه گذاری ها بوده است.

بر اساس اطلاعات سالنامه آماری بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۱ بیمه پاسارگاد جایگاه چهارم را به لحاظ حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه داشته  و سهم  بازاری بالغ بر ۵.۵ درصد را کسب نموده‌ است. همچنین اطلاعات اولیه بیمه مرکزی حکایت از سهم ۵ درصدی بیمه پاسارگاد از بازار دارد.

سهم بیمه های اشخاص در سبد بیمه ای پاسارگاد ۶۲ درصد، بیمه های اموال ۳۴ درصد و بیمه های قبولی ۴ درصد می باشد.

رشد درآمد حق بیمه های صادره در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۴ درصد بوده، که به تفکیک در بیمه آتش سوزی ۵۳ درصد، بدنه اتومبیل ۴۸ درصد، ثالث ۴۵ درصد، باربری۲۲ درصد، حادثه و درمان ۱۱۴ درصد، مسئولیت ۶۶ درصد، عمر ۵۸ درصد، عمر و تامین آتیه ۲۷ درصد و قبولی ۹۶ درصد بوده است.

نسبت توانگری بیمه پاسارگاد در سال مالی ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۲۰ درصد بوده است.

سود محقق شده در سال مالی ۱۴۰۲ عددی بالغ بر ۲هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به ازای هر سهم ۳۴ تومان بوده است.

برنامه های آتی

براساس برنامه های پیش رو رشد ۴۰  درصدی فروش در سال مالی ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

برنامه افزایش شعب به ۱۰۰ شعبه برای سال ۱۴۰۳ به منظور ارتقا خدمت رسانی به بیمه گذاران از برنامه های آتی شرکت می باشد.

مصوبات مجمع

صورت های مالی سال ۱۴۰۲ با اکثریت آرا به تصویب مجمع رسید.

سود نقدی هر سهم مبلغ ۲۲۰ ریال تقسیم شد.

روزنامه "اطلاعات” به عنوان روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شد.

موسسه حسابرسی "ایران مشهود” به عنوان بازرس و حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی "آزموده کاران” به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره مبلغ ۶میلیون ۷۵۰هزار تومان برای حداقل دو جلسه در‌ ماه تعیین شد.

موسسه حقوقی "داده پردازی زروان” به عنوان اکچوئر رسمی بیمه اصلی انتخاب شد، مریم تيموريان سفیده خوان به عنوان اکچوئر رسمی بیمه علی البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین