|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
»
معاون سیاسی جبهه مشارکت در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی "تدبیر و امید":
کد خبر: ۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت گفت اصلاح طلبان مي‌توانند به بهترين شكل ايرادات دوره‌هاي گذشته در شهرداري از جمله تخلفاتي كه مطرح و رسانه‌اي شد را مورد بررسي و مداقه جدي قرار دهند.
معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت با اشاره به اشتباهي كه اصلاح طلبان در دور اول شوراي شهر تهران انجام دادند، گفت:  اگر اصلاح طلبان با توجه به تجربه دور اول شورای شهر تهران رويكرد ديگري را در انتخاب شهردار به كار مي‌گرفتند مي‌توانستند با وجهه ديگري از جانب برخي اصولگرايان در انتخاب شهردار روبرو شوند همانطورکه برخي از وزرايي كه علي‌رغم غلبه وجهه سياسي بر وجهه مدیریتیشان توانستند از مجلسي كه كاملا پيش‌بيني مي‌شد اقبال كمتري به وزراي پيشنهادي داشته باشند راي اعتماد بگیرند.

آذر منصوری در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید"، گفت: شوراي شهر ماهيت سياسي دارد چراکه اعضای آن با راي نمايندگان مردم و طي يك روند دموكراتيك انتخاب مي‌شوند و صرفاً حضور در شوراي شهر با توجه به كارکردي كه دارد می‌تواند در نهايت زمينه‌ساز توسعه سياسي  کشور شود.

وی افزود: عملكرد شوراي شهر و حيطه اختيارات آن كاملا اجتماعي، خدماتي و فرهنگي است، بر همين مبنا فكر مي‌كنم اساساً نگاه سياسي به انتخاب شهردار يك نگاه كاملا دور از شأن و وظايف و اختياراتي است كه براي شوراي شهر ديده شده است.

معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت گفت: كاركرد شوراي شهر با توجه به حيطه اختياراتي كه در قانون به صراحت براي آن تعريف شده در حوزه مسائل خدماتي، اجتماعي و عمراني و فرهنگي است و با استفاده از اختياراتي كه دارد مي‌تواند زمينه توزيع عادلانه منابع در شهرها و به كارگيري مشاركت مردم در سطح خرد را برآورده كند.

منصوری با بیان اینکه تشكيل شوراياري‌ها و يا كمك به تشكل‌هاي مردم‌نهاد و ديدن نظر مردم در خردترين سطوح جمعيت در شهرها و روستاها مويد كاركرد شوراي شهر در به کارگیری مشارکت مردم درسطوح خرد مدیریت شهری است، افزود:  فكر مي‌كنم اساساً داشتن نگاه سياسي در انتخاب شهردار باعث شد آنها به سراغ گزينه‌هاي سياسي بروند نه گزینه ای که تنها رويكرد مديريتي و فرهنگي و اجتماعي در شهرداري را دارند.

وی گفت: انتخاب افرادی با مدیریت اجتماعی و فرهنگی نافي اين نيست كه افرادی با چهره سیاسی داراي تجربه مديريتي نيستند و فكر مي‌كنم برای انتخاب شهردار آنچه كه بيشتر بايد مدنظر قرار بگيرد رويكرد مديريتي و اجتماعي و فرهنگي کاندیدای مورد نظر است كه بايد بر وجه سياسي وی غالب باشد.

معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت با اشاره به اشتباهي كه اصلاح طلبان در دور اول شوراي شهر تهران انجام دادند، افزود:  اگر اصلاح‌طلبان با توجه به تجربه دور اول شورای شهر تهران رويكرد ديگري را در انتخاب شهردار به كار مي‌گرفتند مي‌توانستند با وجهه ديگري از جانب برخي اصولگرايان در انتخاب شهردار روبرو شوند همانطور که برخي از وزرايي كه علي‌رغم غلبه وجهه سياسي بر وجهه مدیریتیشان توانستند از مجلسي كه كاملا پيش‌بيني مي‌شد اقبال كمتري به وزراي پيشنهادي داشته باشند راي اعتماد بگیرند.

منصوری با بیان اینکه دیدگاه اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار باید تغییر کند، گفت: با توجه به اقبال مردم نسبت به اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات لازم است  تا يك آسيب‌شناسي درباره نوع نگاه نسبت به انتخاب شهردار در درجه اول صورت بگيرد بدون اينكه موجب برانگيختن واكنش‌هاي منفي و يا خداي نكرده انشقاق و اختلاف شود و به نحوی باشد که بتوانند انسجامي كه در انتخاب رياست جمهوري موجب تغيير رويكردها در كشور و روي كار آوردن دولت تدبير و اميد شد را حفظ كنند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است نگاه به حوزه مديريت شهري و شوراي شهر و انتخاب شهردار، اجتماعي، خدماتي و فرهنگي باشد تا اينكه صرفاً يك نگاه سياسي، افزود: با توجه به اقليت مقتدري كه از اصلاح طلبان در شوراي شهر حضور دارند و توانستند هيات رئيسه شورا را كه بسيار سكان مهمي در مديريت شهري تهران است را از آن خود كنند بايد اولا بتوانند شهرداري تهران را به سمت ارائه خدمات بهتر و مشخص در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و هنري و به‌كارگيري مشاركت بيشتر مردم در شوراياري‌ها كه خودش يك ظرفيت بالقوه بسيار قابل توجهي براي شوراي شهر تهران است سوق دهند و ثانیا مي‌توانند به بهترين شكل ايرادات دوره‌هاي گذشته در شهرداري از جمله تخلفاتي كه مطرح و رسانه‌اي شد را مورد بررسي و مداقه جدي قرار دهند.

معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت افزود: آنها باید رويكرد شهرداري تهران را از پرداخت صرف به مسائل عمراني و باز كردن بزرگراه‌ها به سمت مسائل فرهنگي و اجتماعی سوق دهند و با يك نگاه كاملا كارشناسانه بتوانند مشكلات ريختي شهر تهران را حل و از وضعيت فعلي خارج و آينده بهتري را براي شهروندان تهراني رقم بزند.

منصوری گفت: با توجه به حساسيت‌هايي كه درباره محسن هاشمي وجود داشت و غلبه وجهه سياسي وي بر وجهه مديريتي‌اش اصولگرایان اقبالی به کاندیدای اصلاح‌طلبان نشان ندادند.

وی با بیان اینکه سابقه چشمگير هاشمی در متروي تهران بود كه اصلاح‌طلبان را به اين فكر انداخت كه وي مي‌تواند مسئوليت شهرداري تهران را هم به نوعي برعهده بگيرد، افزود: مشخص بود اصولگرايان به چهره سياسي راي نمي‌دهند از این رو اگر اصلاح‌طلبان فردي را با سابقه مديريتي موفق كه وجهه مديريتي‌اش قالب بر وجهه سياسي‌اش بود به‌عنوان كانديد شهردار تهران معرفي مي‌كردند مي‌توانستند راي بخشي از اصولگرايان در شوراي شهر تهران را به سمت كانديداي خودشان جذب كنند اما چون در انتخاب شهردار با رويكرد كاملا سياسي عمل كردند متاسفانه نتوانستند راي لازم را كسب كنند.

معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت اظهارداشت: شوراها به‌عنوان خردترين نهاد دموكراسي در كشور چنانچه جدي گرفته شوند مي‌توانند زمينه تحقق دموكراسي در لايه‌هاي بزرگتر جامعه را هم در كشور ما فراهم كنند منوط به اين كه جريان‌هاي دموكراسي‌خواه از اين ظرفيت به بهترين شكل استفاده كنند.

منصوری گفت: من فكر مي‌كنم بخشي از اين نتيجه‌اي كه در انتخاب شهردار به‌وجود آمده است ناشي از بي‌توجهي قاطبه اصلاح‌طلبان به اصل انتخابات شورا بود چرا که انتظار می رفت در زمان ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران تعداد بيشتري از اصلاح‌طلبان ثبت‌نام كنند و تلاش جدي تری برای حضورافراد بيشتري از لیست اصلاح طلبان درشوراي شهر صورت بگیرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
عباس عسکرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
4
3
این جبهه که منحل شده الفاتحه منظور شورای ناموفق بود
پاسخ ها
خبرنگارغرغرو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
عباس عسکرزاده!؟ مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان اینقدر بیکاره ک میشینه خبر میخونه و کامنت میده؟؟؟؟؟؟؟
عباس عسکرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
خبرنگار غرغرو مگه هر که سبیل داشت بابای تو اه حاضرم شرط ببندم عباس عسکرزاده خودم هستم اینترنت بزن به همین نام ببین چند تا عباس عسکرزاده هستند آدم مثبت انشاالله و در ضمن آرزو میکردم جای فرد بسیار متعهد و خدومی چون مدیر عاملبانک حکمت بودم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین