|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۳۸۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا تصریح کرد: براساس مصوبات شورا، واگذاری املاک شهرداری باید در صحن شورا مطرح و اجازه از شورا گرفته شود و شهرداری نمی‌تواند بدون طرح موضوع در شورا واگذاری انجام دهد. البته این کار هم حساب و کتاب مربوط به خود را دارد.

ایلنا: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از ورود شورای شهر به ماجرای واگذاری زمین ۳۰ هزار متری از سوی شهرداری تهران خبرداد.
 
«علی اصغر قائمی» عضو شورای شهر تهران در واکنش به خبر منتشر شده از سوی سید جعفر تشکری هاشمی یکی دیگر از اعضای شورای شهر مبنی براینکه «شهرداری تهران با شرکت هواپیمایی ماهان بر سر یک زمین ۳۰ هزار متری به توافق رسیده اما شورای شهر از آن بی اطلاع است»، گفت: این موضوع در صحن شورا یکبار به صورت کلی از سوی اعضا مطرح و قرار شد اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های شهرسازی و معماری، بودجه و همچنین کمیسیون عمران این موضوع را بررسی کنند و تحقیقات اولیه در این خصوص را انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این موضوع ندارم، ادامه داد: یکی از اعضای شورا این موضوع را مطرح کرد و به دستور آقای چمران قرار شد بررسی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد و نتیجه آن در صحن اعلام شود.
 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا تصریح کرد: براساس مصوبات شورا، واگذاری املاک شهرداری باید در صحن شورا مطرح و اجازه از شورا گرفته شود و شهرداری نمی‌تواند بدون طرح موضوع در شورا واگذاری انجام دهد. البته این کار هم حساب و کتاب مربوط به خود را دارد.
 
در کمیسیون ماده ۵ تصمیماتی گرفته می‌شود که مسبوق به سابقه نیست
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره مصوبات کمیسیون ماده ۵ نیز گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به طور مفصل موضوعات کمیسیون ماده ۵ را دنبال می‌کند. متاسفانه در کمیسیون ماده ۵ یک تصمیماتی گرفته می‌شود که خیلی مسبوق به سابقه نیست و ابهامات در آن وجود دارد.
 
قائمی همچنین درباره حضور نماینده شورا در کمیسیون نما گفت: اساسا شورا یعنی چه شورای شهر و چه مجلس شورای اسلامی در مقیاس بزرگتر دو وظیفه دارند، وظیفه مقررات‌گذاری و نظارت. بنابراین نظارت وظیفه ذاتی شورا است و کسی نمی‌تواند این وظیفه را که طبق قانون تفویض شده است را از شورا بگیرد. لذا حضور یک ناظر در کمیسیون نما یک امر کاملا طبیعی و پذیرفته شده است.
 
وی با اشاره به لایحه اصلاح مصوبه طراحی پایش و اجرای نماهای شهر تهران که از سوی شهرداری تهران دو هفته پیش در صحن شورا مطرح شد، ادامه داد: دوستان شهرداری در متنی که به شورا ارسال کرده بودند درخواست کرده بودند که عضو شورا در این کمیسیون بدون حق رای باشد. هر کدام از اعضای شورا این اجازه ذاتی را دارند که برحسب اجازه‌ای که قانون به آن‌ها داده درخصوص نظارت در هرکدام از جلسات شهرداری چه جلسات کمیسیون نما باشد و چه هیات مدیره سازمان‌ها و شرکت‌ها و چه سایر معاونت ها و کمیسیون ها حضور داشته باشند.
 
این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طبیعی است که  اعضای شورا حق رای نداشته باشند، چون اعضای شورا مقام اجرایی نیستند اما مقام نظارتی هستند و اگر با موضوعی مواجه شوند که خلاف رویه قانونی باشد و یا به هر صورتی جای تذکر داشته باشد، باید تذکر داده شود که البته این تذکر هم شئون و رویه خود را دارد و با توجه به کم و کیف موضوع متفاوت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین