|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
وزیر کشور با بیان اینکه قسمت اجرای انتخابات همیشه با وزارت کشور بوده است گفت: بنابر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار شد کمیسیون متشکل از دستگاه های مختلف در سطح ملی با ترکیبی که بعدا مشخص می شود تشکیل شود تا آنها نظارت کنند و وزارت کشور زیر نظر آن کمیسیون کار اجرایی را انجام دهد.
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی مقابله با ریزگردها در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت در زمینه برگزاری انتخابات توسط وزارت کشور و تحت نظارت هیات مرکزی انتخابات متشکل از قوای سه گانه و معتمدان ملی چیست؟ گفت: با تشکیل شدن این کمیسیون قرار است وزارت کشور زیرنظر آن کار اجرایی را انجام دهد؛ البته پیشنهادش کامل نشده و به کمیسیون بازگذشته است.

وی در ادامه درخصوص سریع ترین راه برای مقابله با ریزگردها و مصوبات اجرایی آن گفت: با توجه به مصوبه دولت در این زمینه، مقرر شد وزارت کشور به خاطر هماهنگی در استان ها و به سبب اینکه وظیفه اصلی اش نیز همین موضوع می شود فعالیت داشته باشد؛ البته ستاد بحران هم زیرمجموعه این وزارتخانه است و وزارت کشور مسوولیت سیاست گذاری، هماهنگی، نظارت و پیگیری امر مدیریت و ساماندهی مبارزه با ریزگردها را انجام می دهد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بنابر جلسه امروز مقرر شد دستگاه های متولی تجربیات، مصوبات قبلی و اقدامات صورت گرفته را جمع بندی کنند و متناسب با وظایف خود در هر حوزه به فعالیت بپردازند.

رحمانی فضلی به تشکیل شدن ستادی پیرامون مبارزه با ریزگردها توسط مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: این ستاد با کمیته های فرعی که هر کدام مورد خاصی را پیگیری می کنند به طور مرتب تشکیل می شود و روند کارها و گزارشات را پیگیری و به دولت ارائه می دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همدلی و همکاری و همراهی که همه دستگاه های اجرایی خواهند داشت بتوانیم جوابگوی مردم خوب کشورمان باشیم.

وزیر کشور از همراهی مردم خوزستان قدردانی کرد و گفت: مردم این منطقه با نجابت رفتار می کنند و این قابل تشکر است.

رحمانی فضلی درباره اینکه آیا طرح ضربتی و یا فوری برای مقابله با ریزگردها و برای کمک به مردم خوزستان دارید گفت: برخی مسائل به موضوعات طبیعی برمی گردد و مسائلی همچون بحران آب، خشکسالی و غیره نیز تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی دقیق به همراه پیگیری انجام بگیرد اما یقینا در حوزه امدادرسانی، کمک رسانی و همراهی به مردم به طور حتم با سرعت عمل بیشتر و حجم بالاتری وارد خواهیم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین