|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۳۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
رییس بهزیستی شهرستان تهران با بیان اینکه بیماری اوتیسم نیازمند توجه جدی مسوولان است؛ افزود: بیماری اوتیسم در کشور در مقایسه با سایر معلولیت ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
«مصطفی سراج» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا بیان کرد: این بیماری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و معیشتی نیازمند برنامه ریزی است.

وی گفت: برنامه ریزی ها برای کودکان اوتیسم باید به سمتی باشد که این کودکان از مشارکت های اجتماعی محروم نشده و بتوانند در جامعه حضور داشته باشند.

سراج تاکید کرد: باید در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، با محوریت خانواده های بیماران اوتیسمی، برنامه ریزی لازم برای حضورفعال این بیماران در جامعه انجام شود.

رییس بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به وجود 2 مرکز غیردولتی فعال در زمینه اوتیسم در شهر تهران بیان کرد: به دنبال راه اندازی و تاسیس یک مرکز جامع برای درمان کودکان اوتیسم در استان هستیم.

وی با بیان اینکه تنها ایجاد مراکز نگهداری و درمانی این بیماری و سایر معلولیت ها برای بهبود شرایط بیماران کافی نیست افزود: در برنامه ریزی ها باید به شرایط خانواده، توانمند سازی آنان و مشارکت آنها در برنامه ها توجه شود.

رییس بهزیستی شهرستان تهران با بیان اینکه حمایت خانواده ها در برنامه های ویژه معلولان موجب فعالیت های درمانی اثر بخش می شود؛ اظهار کرد: امروزه در ادبیات جهانی حوزه معلولیت و توانبخشی، سخن از توانمند سازی خانواده ها و حضور جدی آنها در مسایل مربوط به معلولان است.

اوتیسم (Autism) نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی در سال های اول عمر بروز می کند؛ این اختلال که علت اصلی آن ناشناخته است در پسران شایع تر از دختران است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین