|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰
کد خبر: ۳۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
وی اظهارکرد: دولت یازدهم در طول فعالیت خود تاکنون نشان داده می تواند اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها را محقق نماید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم قابلیت اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها را دارد.

حجت الاسلام محمد رجایی روز شنبه گفت: هدف اصلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حمایت از اقشار آسیب پذیر و تقویت حوزه صنعت، بهداشت و کشاورزی و .. است در حالی که در دولت گذشته این اهداف کمرنگ شد.

وی اظهارکرد: دولت یازدهم در طول فعالیت خود تاکنون نشان داده می تواند اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها را محقق نماید.

حجت الاسلام رجایی با تاکید بر اینکه حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد برای اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها در سال آینده حتمی است، افزود: فضای غالب مجلس شورای اسلامی نیز در همین راستاست.

وی اظهارکرد: شواهد گویای آمادگی کامل دولت برای پذیرش و اجرای این تصمیم در صورت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس است.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص حذف یارانه نقدی افراد بالای 25 میلیون ریال درآمد، گفت: البته نمی توان درخصوص تصمیم نهایی مجلس در رابطه با کم و کیف حذف یارانه افراد پر درآمد پیش بینی دقیقی نمود اما روشن است که برخی نمایندگان پیگیر پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت یعنی ادامه اجرای قانون هدفمندی همانند سابق باشند.

وی اظهارکرد:در عین حال دکتر محمدباقر نوبخت ،معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که برای دفاع از لایحه درمجلس حاضر شده بود،مصوبه کمیسیون تلفیق ، در خصوص حذف یارانه نقدی افراد بالای 25 میلیون ریال درآمد، را مورد تایید قرار داد واین به معنای آن است که دولت نیز این تصمیم را پذیرفته و در این زمینه مشکلی ندارد.

حجت الاسلام رجایی گفت: در صورت پذیرش کامل دولت در این زمینه و آمادگی برای اجرای آن احتمال موافقت و رای مثبت با پیشنهاد مربوط به بازگشت به لایحه دولت، ضعیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت باید آمادگی لازم برای اجرای مصوبه مجلس در زمینه حذف یارانه افراد پر درآمد را کسب کند و در این رابطه مقدمات لازم از جمله برآورد شمار افراد مشمول حذف یارانه نقدی را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور هم اکنون در صحن علنی مجلس در بخش درآمدی و تبصره های نخستین است، افزود: موارد مربوط به هدفمندی یارانه ها در تبصره 21 مطرح شده که به زودی در دستور کار جهت طرح و بررسی در صحن علنی قرار می گیرد.

بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال1394 کل کشور پس از بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه از روز 26 بهمن ماه جاری در صحن علنی آغاز شده است


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین