|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۸۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
محسن منصوری نیز سابقه روشنی در میان بدنه جریان انقلابی دارد. او از جمله نیروهای موثر در حوزه سازماندهی جریان انقلابی در برهه‌های مختلف بوده است. او در ۲۷ سالگی به عنوان فرماندار ورامین انتخاب شد و به جهت تفاوت‌های گفتمانی با جریان حاکم در سال‌های پایانی دولت دهم از مسئولیت کنار رفت.

سایت رجانیوز وابسته به میثم نیلی در تحلیلی درباره  چرا همراهی نیلی و منصوری با وزیر ارشاد نوشت: شنبه شب بود که پیرو اعلام تصمیم قطعی دکتر مخبر برای عدم حضور در انتخابات، جمعی از وزرا و معاونین رییس‌جمهور بر روی حضور محمدمهدی اسماعیلی به عنوان گزینه نهایی دولت به اجماع رسیدند. صبح یکشنبه، اسماعیلی با همراهی میثم نیلی و محسن منصوری در وزارت کشور حاضر شد. اما چرا این همراهی مهم و معنادار است؟

میثم نیلی، فرزند شهید حسین نیلی وزیر صنایع سنگین دولت آیت‌الله خامنه‌ای است. فعال دانشجویی دهه ۷۰ و عنصر اثرگذار فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی دهه ۸۰ و ۹۰ است. از زمان دبیر کلی جامعه اسلامی دانشجویان تا عضویت در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب و پس از آن مسئولیت سیاسی ستاد محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۴ همواره به عنوان محور سازماندهی و هدایت بدنه جریان انقلابی شناخته می‌شده است. پیش از شکل‌گیری رابطه سببی با آیت‌الله رئیسی، در دولت نهم و بخشی از دولت دهم نقش مهمی در ارتباط دولت و بدنه نیروهای انقلاب داشت و با وجود آن که در انتهای دولت دهم و دوران روحانی از مسئولیت‌های رسمی فاصله داشت اما پایه‌گذار حرکت‌های مهم مردمی در جبهه فرهنگی انقلاب از جمله بنیاد خاتم‌الاوصیا و بنیاد کرامت رضوی شد. در دولت سیزدهم مشاور وزیر ارشاد و مسئول دبیرخانه ستاد فرهنگی و اجتماعی دولت شد؛ ستادی به ریاست رییس‌جمهور که وظیفه سازماندهی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی دولت را بر عهده دارد.
 
 محسن منصوری نیز سابقه روشنی در میان بدنه جریان انقلابی دارد. او از جمله نیروهای موثر در حوزه سازماندهی جریان انقلابی در برهه‌های مختلف بوده است. او در ۲۷ سالگی به عنوان فرماندار ورامین انتخاب شد و به جهت تفاوت‌های گفتمانی با جریان حاکم در سال‌های پایانی دولت دهم از مسئولیت کنار رفت. ستادهای استانی کاندیداهای جریان انقلابی در دهه ۸۰ و ۹۰ عمدتاً با طراحی او شکل گرفت و همین سابقه باعث شد تا نقش محوری در هماهنگی و راهبری ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی داشته باشد. او با حکم شهید رئیسی مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی بوده و پس از آن مدیرعامل بنیاد علوی شده است. پس از انتخابات ۱۴۰۰ استاندار تهران و بعد از آن معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری شد.
 
همراهی همزمان میثم نیلی و محسن منصوری با محمدمهدی اسماعیلی معنای روشنی برای بدنه انقلابی دارد. مشاور امین آیت‌الله رئیسی در سال‌های گذشته که به جهت نوع فعالیت‌های خود برای جریان انقلابی چهره‌ای کمتر شناخته شده است، امروز با همراهی دو یار نزدیک شهید مظلوم به میدان آمده و پرچم را به نمایندگی از جمع همکاران خود در دولت به دوش گرفته است. اولویت اصلی امروز، معرفی او از سوی کسانی است که شهادت می‌دهند وزیر ارشاد دولت سیزدهم همان کسی است که در سال‌های گذشته، مسیر اصلی و مطمئن اتصال با شهید رئیسی بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین