|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۸۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
جهانگیری گفت: مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

اسحاق جهانگیری در سخنرانی پس از نام‌نویسی در انتخابات گفت: «می‌آیم تا رای کسانی را جلب کنم که از شعار و منازعه خسته و دنبال گشایش عملی‌اند»

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی و از وزرای دوره خاتمی ظهر امروز برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ با حضور در وزارت کشور، نام‌نویسی کرد. او پس از ثبت‌نام در ستاد انتخابات سخنرانی کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

«به نام خدا

به روح بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی درود می­فرستم و یاد همه شهیدان عزیز را گرامی می دارم.

مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

حال ایران خوب نیست. همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند.

تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه می‌چرخد:

پایداری مسایلی چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی ، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، ناترازی های نگران کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی؛

احساس بی عدالتی ، تبعیض و فساد؛

کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت؛

رویکردهای تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی؛

ایران امروز می‌تواند این تنگناها و چالش‌ها و حتی بحران‌ها را پشت سر بگذارد و چشم انداز راهگشا و امید بخشی را پیش روی خود ببیند، به شرط آنکه :

مدل حل مسائل بنیادین و ابرچالش‌ها باید بر اجماع سازی در میان همه ارکان نظام؛ و تامین مشارکت فعال آنان بر وجود مساله و راه‌حل آنها؛ و به کارگیری تیم مدیریتی کاردان، مبتنی باشد؛

بهره‌گیری از روش‌های علمی و تجربه‌های موفق ملی و جهانی صورت بگیرد؛

احیای سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی، و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور؛

تکیه بر توان ملی ، قدرت بازدارندگی و تعامل با جهان و حل مساله تحریم‌های ظالمانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت؛

رعایت عزت و شرافت و کرامت انسان، به ویژه نسل جوان و زنان و دختران؛

من با آگاهی به همه این مسائل پیچیده و سخت­ و با امید به برداشتن قدم هایی در جهت اصلاح رویکردها و رویه های غلط، و خلق ظرفیت های تازه وارد عرصه انتخابات شدم.

من آمده ام تا به اعتبار تجربه­هایی که در سطوح مختلف اجرایی از اداره شهرستان و استان و بخش های میانی و کلان کشور داشته ام، قدم در راهِ حل مسائل مردم بگذارم.

من به رغم تنوع و تعدد مسایل و مشکلات کشور، امکان کاهش و حل آنها را با مشارکت و اعتماد مردم میسر می دانم.

اولویت‌های اصلی ما، معیشت مردم، توسعه همه‌جانبه، برطرف کردن ناترازی‌ها، گسترش اشتغال، ایجاد توازن منطقه‌ای، تأمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفظ محیط زیست خواهد بود.

فناوری‌های نوظهور و مبتنی بر اینترنت را نه تنها تهدید نمی‌پنداریم، که آن را فرصتی برای توسعه کشور می‌دانیم.

مبارزه با فساد را از مسیر گسترش شفافیت، تعهد نسبت به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، میدان ‌دادن به مراقبت اجتماعی، پذیرش سوت‌زنی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها پی می گیریم.

من آمده‌ام تا نظام مدیریتی کشور را به جای تکیه بر تبلیغات، و صنعت دستاوردسازی به ضرورتِ مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم، از قبیل کوچک شدنِ سفره و رنجِ بیماری، و بیکاری و بی آینده‌گی و مداخله گری در زندگی آنها، به تلاش برای کاهش و حل آنها سوق بدهم.

من باور دارم و می توانم با همه کسانی که در اندیشه ایرانند و حتی با من متفاوت می‌اندیشند کار کنم.

می‌آیم تا رای کسانی را جلب کنم که از شعار و منازعه خسته و دنبال گشایش عملی‌اند. می‌آیم تا از ایرانیانی رای بگیرم که خواهان زندگی بهتر هستند. می‌آیم تا رای ایرانیانی را طلب کنم که رفع تحریم‌ها، مدیران تواناتر، توسعه فراگیر و پایدار، اقتصاد شکوفا و نابرابریِ کمتر می‌خواهند و می‌دانند که لازمه همه این‌ها، اجماع‌سازی در همه سطوح است. برای پیشگیری از تشدید مسائل و بحران‌ها می‌آیم. برای گشایشگری عملی آمده‌ام. آمدن من ولی کافی نیست. حضور شما هم تعیین کننده است.

برای ایران‌مان

برای فرزندانمان.

یا علی مدد»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین