|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۸۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
بادامچیان یادآور شد: در داخل کشور عظمت حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهانشان ثباتی را در نظام پیش می‌آورد و هیچ خللی هم در کارها پدید نمی‌آید و همه‌چیز سرجایش است. ما در چنین موقعیتی یک رئیس‌جمهور ویژه می‌خواهیم نه هرکسی آمد. به نظر می‌آید نظر آقا هم این بود که اختلاف و درگیری نباشد.

دبیرکل حزب موتلفه درباره احتمال مذاکره و رایزنی با لاریجانی در صورت تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان گفت: اگر شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت، چرا که نه. اما بعضی اینطور تلقی کردند که نامزد مؤتلفه آقای لاریجانی است. الان زمان این صحبت‌ها نیست. ما به همه از جمله آقای علی لاریجانی احترام می‌گذاریم. هرکس که صلاحیت او به دست شورای نگهبان تایید شد از بین آن‌ها مذاکره می‌کنیم و نظر نهایی‌مان را می‌دهیم.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری  گفت: انتخابات ریاست جمهوری آینده یک موقعیت بسیار حساسی است. یک موقعیت مثل انتخابات عادی نیست که رقابت‌ها همیشه برقرار است. در تحولات و دعواهایی که در دنیا، سیاست اروپا و آمریکا وجود دارد، بخشی از آن‌ها در موضوع سیاست اسرائیل قبلا می‌خواستند نیل تا فرات باشد اما حالا به تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل رسیدند. این از ناچاری اسرائیل است حالا با وجود اختلافات، بعضی‌هایشان دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. این تحول عظیمی است که منطقه را تغییر می‌دهد. جنایات علیه مردم غزه توسط اسرائیل بحث دیگری است و معلوم است که صهیونیست‌ها خیلی عصبانی و ناراحت هستند و آینده را برای خودشان نمی‌یابند. اگر اسرائیل بداند سرزمین مال خودشان است که آن را تا این حد نابود نکرده و همه را علیه خودشان بسیج نمی‌کنند.

در چنین موقعیتی یک رئیس‌جمهور ویژه می‌خواهیم؛ نه هرکسی آمد

وی افزود: در تحول دنیا و اروپا می‌بینیم که مکرون می‌گوید ما باید خودمان به فکر امنیت‌مان باشیم، آمریکا نمی‌تواند. در مسأله اوکراین، با پیروزی‌هایی که روس‌ها به دست آوردند، ناتو، آمریکا، اروپا و همه هر کاری کردند اما به هیچ‌جا نرسیدند و خودشان هم می‌دانند که اگر به یک سروسامانی نرسد، امسال شکست قطعی با اوکراین و پیروزی قطعی روسیه است.

بادامچیان یادآور شد: در داخل کشور عظمت حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهانشان ثباتی را در نظام پیش می‌آورد و هیچ خللی هم در کارها پدید نمی‌آید و همه‌چیز سرجایش است. ما در چنین موقعیتی یک رئیس‌جمهور ویژه می‌خواهیم نه هرکسی آمد. به نظر می‌آید نظر آقا هم این بود که اختلاف و درگیری نباشد.

رئیس‌جمهور آینده باید کسی باشد که خیال آقا را راحت کند
بعید است قالیباف به صحنه رقابت ریاست جمهوری بیاید

دبیرکل حزب موتلفه تصریح کرد: براساس استنباطی که من از صحبت‌های رهبر انقلاب کردم و تأییدی که نسبت به رئیس‌ مجلس داشتند باعث شد تیم ما همه به آقای قالیباف رأی دادند. آن طرف ۶۰ رأی آورد و آقای متکی ۵ رأی آورده است. آقای متکی بیشتر از این رأی داشت و حداقل باید ۵۰ رأی داشته باشد اما این‌ها همراهی کردند و امیدواریم آقای قالیباف بتواند به بهترین وجه این مجلس را اداره کند و بعد هم به نظرم بعید می‌رسد به صحنه ریاست جمهوری بیاید. رئیس‌جمهور آینده باید کسی باشد که خیال آقا را راحت کند. علاوه بر این در دنیای پر از تحول باید در داخل هم بتواند تحول ایجاد کند. باید گرانی‌های روزمره، هزینه‌های سنگین و مشکلات روزانه را حل کند. لذا ما در مؤتلفه طی دو یا سه جلسه فوق‌العاده بحث‌هایی در این مورد داشتیم. به دنبال این هستیم که الان تکلیف چیست؟ الان چه کسی بیاید که بتواند بازوی قوی رهبری باشد، خیال رهبری راحت شود که این فرد هر جا می‌رود بلد باشد حرف انقلاب، نظام و ملت را بزند و بتواند  مسأله را از ته دربیاورد.

وی افزود:‌ بنابراین در حال حاضر در این زمینه مشغول هستیم و امیدواریم بتوانیم در جلسات آینده به نتیجه برسیم. اگر مؤتلفه هم فرد مناسب را پیدا کرد، باید صلاحیت او توسط شورای نگهبان تایید شود و بعد از آن ببینیم چه کسی می‌تواند این بار سنگین را بردارد و انتظاراتی که بعد از حضور عظیم ملت شکل گرفته و تحولاتی که مورد نظر رهبری است، رخ دهد. آن زمان او را معرفی خواهیم کرد.

موتلفه به دنبال باندبازی‌ نیست

بادامچیان در پاسخ به این سوال که آیا با شخصیت‌هایی که این روزها روی اسم‌شان گمانه‌زنی می‌شود یا ثبت نام کرده‌اند از جمله آقایان مخبر، فتاح و لاریجانی مذاکره و گفت‌وگو صورت گرفته است، گفت: هنوز وارد مذاکره نشدیم. اما وارد تحلیل اینکه هر کدام از این‌ها چه ویژگی‌هایی دارند، شدیم. همه این افراد جزو مسئولین کشور هستند و دلشان می‌خواهد کشور را خوب اداره کنند. در مورد اسامی بحث‌های جدی هم داشتیم اما می‌دانید که حزب ما به دنبال باندبازی‌های این شکلی نیست که او از من نیست و این از من است. به دنبال این است که کدام تیم می‌تواند مسائل را اداره کند و به نتیجه مثبتی برسیم که مورد رضایت رهبری و ملت هم باشد.

اگر الان بخواهیم حرف بزنیم دعوای سیاسی می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که اگر آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ثبت نام کند حزب موتلفه او را هم در نظر خواهد داشت، گفت: ما وارد مسائل این تیپی نمی‌شویم که این فرد را رد کنیم و فرد دیگری را بگذاریم. مهم مسأله تایید شورای نگهبان است. ما تعیین کننده اینکه چه کسانی بیایند و چه کسانی نیایند، نیستیم. یک زمانی است که ما می‌خواهیم در مورد هر کسی از جمله آقای احمدی‌نژاد موضع‌گیری سیاسی انجام دهیم اما مؤتلفه این کارها را نمی‌کند. بالاخره هرکسی حق دارد وارد شود و بعد از آن برود ثبت‌نام کند بعد از آنکه شورای نگهبان تأییدشان کرد؛ آنجاست که باید بگوییم از بین کسانی که تأیید می‌شوند کدام‌شان می‌تواند این بار سنگین را به دوش بکشد و تکلیف ما به عنوان یک حزب ولایی ۶۰ ساله در رابطه با او چیست؛ حمایت کنیم یا سراغ یک نفر تأیید شده دیگر برویم. الان اگر بخواهیم حرف بزنیم دعوای سیاسی می‌شود و مؤتلفه معتقد به این نوع برخوردها و جدال‌های سیاسی نیست.

چند مجموعه باندی داریم که فقط خودشان را قبول دارند

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که از نظر شما چه کسانی در انتخابات ثبت نام کنند گفت: ما دخالت نمی‌کنیم. هر کدام از شخصیت‌ها احساس تکلیف و وظیفه کردند ثبت نام می‌کنند. چند مجموعه باندی هم داریم که فقط خودشان را قبول دارند و دیگران را اصلا قبول ندارند می‌گویند هرکس می‌خواهد باشد فقط باید از ما باشد. این‌ها می‌روند ثبت نام می‌کنند ما که نباید به این افراد بگوییم تو بیا و تو نیا. ما می‌گوییم این‌ افراد طبق قانون در وزارت کشور نام نویسی می‌کنند، وزارت کشور اسامی آنها را طبق قانون به شورای نگهبان می‌فرستد، آنجا بررسی می‌کنند هر چه تایید شد، از بین آنها بررسی می‌کنیم.

وی افزود: اگر موتلفه نامزدی را معرفی کرد با اینکه همه علما، مراجع، دولتی‌ها و حتی مخالفان ما به موتلفه اطمینان دارند، باز هم باید مورد تایید شورای نگهبان باشد. من در بحثی که با اصلاح طلبان داشتم دوازده نامه به روزنامه شرق نوشتم. دیدیم که چقدر مودبانه و متین بود. آنها هم منتشر کردند. بنابراین رفتار موتلفه مشخص است اما شورای نگهبان نگاه می‌کند که چه کسی ویژگی‌های ریاست جمهوری را دارد.

برخی اینطور تلقی کردند که نامزد مؤتلفه لاریجانی است
بین کسانی که صلاحیت‌شان تایید شود، مذاکره می‌کنیم

بادامچیان درباره احتمال مذاکره و رایزنی با لاریجانی در صورت تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان گفت: اگر شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت، چراکه نه. اما بعضی اینطور تلقی کردند که نامزد مؤتلفه آقای لاریجانی است. الان زمان این صحبت‌ها نیست. ما به همه از جمله آقای علی لاریجانی احترام می‌گذاریم. وقتی اسم آقای احمدی‌نژاد مطرح شد هم من موضع‌گیری در این خصوص نکردم، هرکسی که صلاحیت او به دست شورای نگهبان تایید شود از بین آن‌ها مذاکره می‌کنیم و نظر نهایی‌مان را می‌دهیم.

منبع:ایلنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین