|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۸۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
سرپرست وزارت خارجه درخصوص واگذاری پرونده هسته ای به شمخانی، تصریح کرد: ما چیزی به اسم پرونده در بحث هسته ای نداریم. فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی همچنان ادامه دارد.

سرپرست وزارت خارجه گفت: فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت در سخنانی پیرامون مذاکرات غیرمستقیم و تبادل پیام میان ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام ها مانند گذشته ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در این مسیر صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که «آخرین دستور و تاکید رییس‌جمهور شهید در عرصه سیاست خارجی چه بوده است؟» ابراز داشت: تاکید ایشان همواره بحث فعال بودن در عرصه سیاست خارجی و محوریت سیاست همسایگی و تعامل جدی با همسایگان در عرصه‌های مختلف بوده است.

سرپرست وزارت خارجه درخصوص واگذاری پرونده هسته ای به شمخانی، تصریح کرد: ما چیزی به اسم پرونده در بحث هسته ای نداریم. فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی عنوان کرد: مذاکرات برای آزادسازی بخش های دیگر پول های بلوکه شده همچنان ادامه دارد.

باقری در پاسخ به این سوال که «آیا در جریان سفر اخیر با وزیر خارجه عمان درخصوص مذاکرات هسته ای بحث و رایزنی صورت گرفته؟»، تاکید کرد: ما در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم این منطقه به طور مفصل صحبت کردیم و در موضوعات دیگر هم رایزنی داشتیم.

سرپرست در پاسخ به  سوالی در مورد سفر «بن سلمان» ولیعهد عربستان به ایران گفت: این بحث قبلا  هم مطرح شده  بود و دعوت متقابل دو طرف از یکدیگر است  و در مورد تبادل زمان سفر  هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.  

باقری کنی در مورد حضور مقامات دو کشور تونس و مصر در مراسم تشییع شهدای خدمت نیز، گفت: دو کشوری  که رابطه سیاسی با ایران ندارند در سطح عالی  وزیر خارجه برای بزرگداشت شهدای خدمت  شرکت کردند. این  موفقیت و پویایی سیاست دولتِ رئیسی را می‌رساند. در شرایطی که هنوز رابطه سیاسی ایجاد نشده این دو مقام عالی به تهران سفر کردند.

وی تصریح کرد:  رئیس‌جمهور تونس که تا کنون به ایران سفر نکرده بود، در مراسم تشییع شهدا شرکت کرد، برخی محافل خارجی بر روی این نکته تاکید کردند که  زیر ساخت این سفر علاوه بر تکریم مقام  شهدا، تاکید نگاه بر سیاست  ایران در نگاه به  شرق و شمال افریقا از جمله تونس بوده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به عضویت ایران در  بریکس وسازمان  همکاری های شانگهای هم  بیان کرد: تمایل و رویکرد کشورها نسبت به ایران  نشان دهنده اهمیت جایگاه سیاست خارجی ایران در عرصه بین المللی است.

باقری همچنین در پاسخ به سوالی در مورد جنایات صهیونیست‌ها در رفح گفت: هفته آینده در این رابطه به چند کشور منطقه سفر می‌کنم.

 باقری در مورد مذاکرات  هسته ای هم گفت: تبادل پیام [با آمریکا] قطع نشده است و الان هم جاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین