|
|
امروز: پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۸۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
پری در سن ۵۴ سالگی در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در خانه خود در پاسیفیک پالیسیدز درگذشت. به گفته پزشک لس‌آنجلس، مقادیر کمی کتامین، که گاهی برای درمان افسردگی استفاده می‌شود، در معده او یافت شده بود.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا و پلیس لس‌آنجلس در حال کار بر روی تحقیقات جنایی برای یافتن ابعاد مرگ «متیو پری» بازیگر سریال «فرندز» هستند.

شش ماه پس از مرگ «متیو پری» بر اثر اثرات استفاده از کتامین، اداره پلیس لس آنجلس (LAPD) و اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) در حال کار بر روی تحقیقات جنایی مشترک در مورد چگونگی دریافت این دارو توسط این بازیگر هستند.

پری در سن ۵۴ سالگی در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در خانه خود در پاسیفیک پالیسیدز درگذشت. به گفته پزشک لس‌آنجلس، مقادیر کمی کتامین، که گاهی برای درمان افسردگی استفاده می‌شود، در معده او یافت شده بود.

با این حال، کالبدشکافی سطوحی از کتامین را در خون او پیدا کرد که مشابه سطوح مورد استفاده در بیهوشی عمومی بود. در گزارش کالبد شکافی آمده است: «در سطوح بالای کتامین که در نمونه‌های خون پس از مرگ او یافت می‌شود، اثرات کشنده اصلی هم ناشی از تحریک بیش از حد قلبی عروقی و هم از افسردگی تنفسی است.»

پلیس و اداره مبارزه با مواد مخدر به دنبال این هستند که چگونه این بازیگر به سطوح بالایی از کتامین دست یافته و این که چه کسی و در چه شرایطی این دارو را در اختیار «متیو پری» قرار داده است.

به گفته پزشک معالج، پری در روزهای قبل از مرگش تحت درمان تزریق کتامین برای درمان اضطراب و افسردگی بود. آخرین تزریق ثبت شده او یک هفته و نیم قبل از آن بود، به این معنی که کتامینی که در کالبد شکافی در سیستم او یافت شد، مرتبط با درمان او نبوده است.

پری که با بازی در نقش چندلر بینگ در سریال معروف «فرندز» (دوستان) به شهرت رسید، پیش از این به صراحت در مورد مبارزه چندین دهه خود با سوء مصرف مواد صحبت کرده بود و در کتاب خاطرات خود در سال ۲۰۲۲، تلاش خود را برای رهایی از اعتیاد به الکل را منعکس کرده بود. او در حین تبلیغ این کتاب اشاره کرد که ۱۸ ماه پاک بوده است، اما در سال ۲۰۱۵ اذعان کرد که این روند آسانی نبوده است.

«متیو پری» که در سال ۱۹۶۹ در ماساچوست به دنبال آمده بود در شهر اوتاوا در کانادا بزرگ شد و در نوجوانی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. او از ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ در نقش شخصیتی به نام «چاز راسل» در سریال «بویز» ظاهر شد و در نمایش‌هایی از جمله «گروئینگ پینز» هم بازی کرد. اما او با «فرندز» یک ستاره بین‌المللی شد؛ سریالی که فراز و نشیب زندگی شش جوان نیویورکی در یافتن عشق، کار و دوست را به تصویر می‌کشید با بازیگری «جنیفر انیستون»، «کورتنی کاکس»، «دیوید شوییمر»، «مت لابلانک» و «لیسا کودرو» یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تلویزیون شد.

«متیو پری» در چندین فیلم سینمایی از جمله «فولز راش این» (احمق‌ها بشتابید)، «آلموست هیروز» (تقریبا قهرمان) و «هول ناین یاردز» (همه نه یارد) نیز ظاهر شده بود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین