|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۳۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
عراقچی افزود: این شرایط ایجاب می کند که مذاکرات فشرده و به صورت طولانی برگزار شود ضمن آن که توافق دومرحله ای نخواهیم داشت .
سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران روز نخست مذاکره با آمریکا و اروپا را ' مثبت و جدی' توصیف کرد و گفت: به دنبال نوآوری و تحول در نحوه مذاکرات هستیم تا کارها سرعت گیرد.

وی که در عین مثبت و جدی ارزیابی کردن روز نخست مذاکره با معاون وزیر خارجه آمریکا وندی شرمن و هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی گفت: البته این بدان معنی نیست که پیشرفت های فوق العاده ای داشته ایم، اما بحث ها نزدیک و فشرده دنبال می شود.

سرپرست تیم مذاکره کننده ایرانی که در گفت و گو با واحد مرکزی خبر در ژنو از رسیدن مذاکرات به ' جزییات ' خبر داد و گفت: پس از یک سال مذاکره در همه ابعاد و موضوعات در شرایطی هستیم که باید وارد جزئیات شویم به ویژه اینکه قصد ما این است که در توافق نهایی کلیات و جزئیات یکپارچه باشد، به همین دلیل مجبور هستیم که وارد همه جزئیات در همه موضوعات و مراحل شویم.

عراقچی افزود: این شرایط ایجاب می کند که مذاکرات فشرده و به صورت طولانی برگزار شود ضمن آن که توافق دومرحله ای نخواهیم داشت .

معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا به همراه هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در مجموع 5 ساعت و کارشناسان دو تیم نیز دو ساعت و نیم مذاکره کردند.

امروز نیز این مذاکرات ادامه می یابد و فردا وزیران خارجه دو کشور به جمع مذاکره کنندگان خواهند پیوست و مذاکره با تیم های کامل دو کشور برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین