|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۳۸۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
در صورتی که اعلام شود که رژیم صهیونیستی رسمیت ندارد، کشور‌هایی نظیر آمریکا و حتی برخی کشور‌های عربی و ترکیه باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا از این رژیم جعلی حمایت و پشتیبانی می‌کنند؟ این پرسش باید برای آزادی خواهان جهان و کسانی که به دنبال استقلال کشورهای‌شان هستند، پاسخ داده شود؛ پس از پاسخ به این پرسش نیز سران رژیم صهیونیستی و پشتیبانان این رژیم از جمله سران آمریکا باید دادگاهی شوند؛ این مسأله باید از راه دیپلماسی دنبال شود.

ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام تروریستی و متجاوزانه روز گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اصل مجوزی شد برای اینکه که ما در هر نقطه‌ای از جهان که اراده کردیم، بتوانیم به این جنایت پاسخ دهیم.

اسماعیل کوثری ضمن محکومیت شدید اقدام تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قطعاً به این اقدام تروریستی پاسخ می‌دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعاً و یقیناً به جنایتی که رژیم اشغالگر قدس مرتکب شد و قوانین بین‌الملل را زیر پا گذاشت و کنوانسیون ۱۹۶۱ را نادیده گرفت و با قلدری زیر پا گذاشت و به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تعدی و تجاوز کرد و این ساختمان را مورد اصابت موشک قرار داد و باعث به شهادت رسیدن عزیزان ما شد، با تصمیم دقیق و به موقع جواب دندان شکنی خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه زمان و موقعیت پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌کند، افزود: اقدام تروریستی و متجاوزانه روز گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اصل مجوزی شد برای اینکه ما در هر نقطه‌ای از جهان که اراده کردیم، بتوانیم به این جنایت پاسخ دهیم.

این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر ضرورت فعال شدن دیپلماسی پارلمانی و همچنین ظرفیت‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه برای محکومیت بین المللی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی عنوان کرد: غرب باید تفهیم شود که اگر قانونی بین‌المللی هم نوشته می‌شود و واقعاً آن را قبول دارند و نمی‌خواهند فقط به نفع خودشان باشد گرچه که قطعاً به دنبال اجرای قوانینی هستند که به نفع خودشان است، باید سریعاً جلسه تشکیل دهند و تصمیم بگیرند و رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند؛ مگر اینکه بگویند که این کشور اصلاً رسمیت ندارد.

کوثری ادامه داد: در صورتی که اعلام شود که رژیم صهیونیستی رسمیت ندارد، کشور‌هایی نظیر آمریکا و حتی برخی کشور‌های عربی و ترکیه باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا از این رژیم جعلی حمایت و پشتیبانی می‌کنند؟ این پرسش باید برای آزادی خواهان جهان و کسانی که به دنبال استقلال کشورهای‌شان هستند، پاسخ داده شود؛ پس از پاسخ به این پرسش نیز سران رژیم صهیونیستی و پشتیبانان این رژیم  از جمله سران آمریکا باید دادگاهی شوند؛ این مسأله باید از راه دیپلماسی دنبال شود.

وی با بیان اینکه «الان دیگر تنها مسلمانان نیستند که جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند بلکه در خود آمریکا، کانادا، اروپا و بسیاری از کشور‌های دیگر مردم به حرکت درآمدند و جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم می‌کنند و از تشکل‌ها و نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهند که جلوی این وحشی‌گری‌ها و جنایات گرفته شود»، عنوان کرد: ان‌شاءالله در روز قدس خواهیم دید که مردم در همه دنیا به خیابان‌ها می‌آیند و این مسأله را مطرح می‌کنند که جلوی این جنایات هرچه سریعتر گرفته شود. مردم دنیا در این زمینه حرف دارند و خواهیم دید که روز جمعه در کل کشور‌های کره خاکی با حضور خود در خیابان‌ها قطعاً حماسه‌ای می‌آفرینند و کشور‌هایی که خود را صاحب سازمان ملل می‌دانند را مجبور به پاسخگویی خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین