|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۸۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
ممتاز زهرا روز پنجشنبه در جریان نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: پاکستان مطابق با روح توافق دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای پروژه مشترک گازی است.

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مقام آمریکایی علیه همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد در حوزه انرژی‌، اعلام کرد: اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم.
 
ممتاز زهرا روز پنجشنبه در جریان نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: پاکستان مطابق با روح توافق دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای پروژه مشترک گازی است.
 
وی تاکید کرد: تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات روز گذشته دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد: تصمیم اسلام‌آباد برای احداث خط لوله در خاک خود خواهد بود لذا پاکستان هیچ نیازی به مشورت با دیگران‌ و یا اخذ معافیت تحریمی ندارد.
 
وی خطاب به آمریکا افزود که تماس ما با آنان ادامه خواهد داشت با این حال واشنگتن باید اهمیت پروژه گاز ایران برای اسلام‌آباد به عنوان منبع تامین نیاز پاکستان به انرژی را درک کند.
 
دونالد لو دستیار وزیر خارجه ایالات متحده روز گذشته در نشست اعضای کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه کارشکنی‌های این کشور برای توقف پروژه گازی ایران و پاکستان با تاکید بر مخالفت واشنگتن با پیشبرد خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، مدعی شد که واشنگتن درباره این پروژه، با اسلام‌آباد در تماس است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین