|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۸۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: صدیقی از زمان تأسیس حوزه اش در سال ۱۳۸۲، در نظر داشت مجتمعی فرهنگی-آموزشی تأسیس کند / در آبان ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده، مامور به انجام این کار شد/در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای [صدیقی]تولیت حوزه و برخی دیگر از اعضا جعل شده / بعد از ثبت موسسه، تولیت با اعتماد به فرد مذکور، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه منتقل و آن را امضاء کرده


حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای با اشاره به جزئیاتی جدید از ماجرای زمین مربوط به این حوزه، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در این بیانیه آمده است: پیرو مباحث مطرح شده در خصوص حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) تهران و آیت‌الله صدیقی تولیت محترم این حوزه با احترام به حساسیت جامعه نسبت به حفظ اموال عمومی و احترام به مطالبه افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:
 
۱- آیت‌الله صدیقی از زمان تأسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۲، در نظر داشتند مجتمعی فرهنگی-آموزشی به منظور فعالیت‌های فرهنگی و جدب نوجوانان ذیل حوزه علمیه تأسیس نمایند. به همین منظور، ثبت موسسه‌ای فرهنگی-آموزشی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان بهره‌مندی از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم گردد.
 
۲- با توجه به فراهم نبودن شرایط و امکانات، این مهم به تأخیر افتاد تا اینکه در آبان‌ماه ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مامور انجام کار می‌شود اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری» اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این موسسه تنظیم و ثبت می‌گردد.
 
۳- بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم»، تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط مشی تعریف شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضاء می‌نماید.
 
۴- بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
۵- در حال حاضر، اموال حوزه امام خمینی (ره) تهران از جمله ملک مذکور، در اختیار کامل این حوزه می‌باشد و هیچ تصرفی از طرف موسسه و افراد حقیقی در آن انجام نشده است.
 
در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه به رعایت تقوی و اصول اخلاقی، شیوه‌های پیچیده و هدفمند جنگ ترکیبی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شده و اعلام می‌دارد بهترین راه برای مقابله با این تهاجمات، پرهیز از اظهار نظرهای عجولانه و مبتنی بر حدس و گمان است.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین