|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
جمال فیاضی که در نشست خبری محمد امیر؛ منتخب مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس سخن می‌گفت، افزود: دانشگاه یک پشتیبان قوی برای توسعه استان است و حضور منتخبین مجلس در دانشگاه ضمن تقویت جایگاه مراکز علمی در معادلات استانی، موجب می‌شود که اساتید بتوانند در تحلیل و بررسی قوانین به نمایندگان کمک کند.


تسنیم: منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم با گلایه از وضعیت آبگرفتگی معابر اهواز گفت: با وجود اعتبارات کلان ملی، وضع آبگرفتگی امروز اهواز نشان از نبود برنامه جامع و نظارت کافی دارد.

 محمد امیر در اهواز بیان کرد: وضع امروز آبگرفتگی زندگی مردم اهواز به هیچ وجه قابل قبول نیست و شایسته نیست ایام عید اینگونه زندگی مردم با دشواری روبه‌رو شود.

وی افزود: وضعیت امروز آبگرفتگی با 20 میلی‌متر بارندگی، نشان روشنی است که دقت و نظارت لازم برای طرح جامع فاضلاب و دفع آبهای سطحی صورت نگرفته است.

امیر گفت: با اینهمه اعتبارات و هزینه ملی نباید امروز شاهد این وضع نامقبول در اهواز باشیم و مردم گلایه مند باشند.

منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم بیان داشت: قوه قضائیه باید با عاملان و کسانی که با وجود اعتبارات کلان، ترک فعل کردند، برخورد کند.

وی تصریح کرد: چرا مردم در خوزستان و بویژه اهواز پس از بارندگی بیش‌ از آنکه خوشحال باشند، باید نگران خانه و کاشانه خود باشند، این واقعا برای مسولان امر با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، نمره منفی است.

دانشگاه کشاورزی خوزستان می‌تواند قطب کشاورزی شود

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: دانشگاه کشاورزی خوزستان قابلیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی کشور را دارد.

جمال فیاضی که در نشست خبری محمد امیر؛ منتخب مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس سخن می‌گفت، افزود: دانشگاه یک پشتیبان قوی برای توسعه استان است و حضور منتخبین مجلس در دانشگاه ضمن تقویت جایگاه مراکز علمی در معادلات استانی، موجب می‌شود که اساتید بتوانند در تحلیل و بررسی قوانین به نمایندگان کمک کند.

وی ادامه داد: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان جزو 3 دانشگاه برتر و تخصصی حوزه کشاورزی در کشور است که در بیشتر رشته‌های علوم کشاورزی و در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه کشاورزی خوزستان با اشاره به قدمت طولانی این دانشگاه و منابع انسانی و اساتید برجسته در دانشگاه گفت: ماموریتی که ما در دوره اخیر برای خود تعریف کردیم، حذف دیوار و‌ حائل بین دانشگاه و جامعه بوده و نمی‌خواهیم مثل سایر مراکز تافته جدا بافته باشیم؛ برای همین با وجود تنگناهای منابعی، به دل روستاها و جوامع هدف کشاورزی رفتیم و با آغوش باز از دامداران، برنج کاران و روستاییان استقبال کردیم و در صورت حمایت لازم می‌توانیم برای بهبود و توسعه کشاورزی خوزستان چاره‌اندیشی کنیم.

فیاضی با بیان اینکه رسالت خود را به بیرون مرزها نیز گسترش دادیم، افزود: برای نخستین بار از دانشجویان و اساتید عراقی برای حضور در دانشگاه دعوت شد و هفته علمی فرهنگی با دانشگاه بصره برگزار کردیم.

وی بیان داشت: برای رفاه حال پرسنل نیز شبانه روز تلاش داشتیم که رفاهیات و رضایت عمومی را جلب کنیم و در قیاس با دانشگاه‌های دیگر در این بخش موفق عمل کردیم.

رییس دانشگاه کشاورزی خوزستان گفت: در مسیر علمی اهتمام و اصرار داریم و از کنش‌گری علمی به شدت حمایت می‌کنیم و توانستیم برای بسیاری از نشریات دانشگاه مجوزهای علمی بین المللی دریافت کنیم و اساتید ما جزو دانشمندان دو درصد دنیا قرار گرفتند.

وی به مسأله 2برابر کردن درآمدهای اختصاصی دانشگاه نیز اشاره و بیان کرد: بخش عمده هزینه‌ها از درآمد عمومی است که باید مجلس برای این بخش ما را تقویت کند.

رئیس‌ دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: امیدواریم این مسیر را پرشتاب ادامه بدهیم و ریل‌گزاری به سمت تبدیل شدن به قطب علمی کشاورزی کشور را تداوم بخشیم.

فیاضی تاکید کرد: به سمت حل مسأله حرکت کردیم و در بخش زراعت چوب و پرورش دام‌های سنگین مرجعیت داریم و می‌توانیم نیاز استان را برطرف سازیم.

وی در پایان ضمن درخواست از مجلس برای حل برخی مسایل، گفت: ما با این افق‌های طراحی شده نباید نگران قطعی آب و برق و چالش‌های این‌چنینی باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین