|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با «تانیوگ» خبرگزاری دولتی صربستان گفت: اقدام هایی که گروه های تروریستی انجام می دهند هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.
مجید فهیم پور روز جمعه در مصاحبه با تانیوگ ضمن اشاره به اینکه افراد مشکل ساز و ساده لوح تلاش دارند که اقدام های تروریستی را به اسلام ربط بدهند، تاکید کرد: اسلام به معنای صلح و سلامتی است.

فهیم پور افزود: ایران به عنوان یک کشور اسلامی در سیاست خود همیشه به اصول اعتدال پای بند بوده و با هر نوع افراط گرایی و اغراق مخالف است.

سفیر کشورمان در بلگراد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه طی نامه ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی آنها را به آشنایی با تعالیم اسلام واقعی از طریق مراجعه مستقیم به منابع اصیل آن تشویق کردند تا حقایق اسلام را دریافته و با اقدامات تحریک آمیز مخالفت کنند.

فهیم پور در این مصاحبه به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا بر علیه گروه تروریستی داعش اشاره کرد و با تاکید بر اینکه حملات هوایی در جلوگیری از عملیات و اقدامات گروه تروریستی داعش اثر چندانی ندارد، گفت: معتقد هستم که کشورهای منطقه می توانند به طور مستقل گروه های تروریستی و افراطی را ریشه کن کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد همچنین به موفقیت های اخیر کشورمان در یک سال و نیم اخیر در سطح داخلی و بین المللی از زمان ریاست جمهوری آقای روحانی اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران در این مدت بر اساس اصول اعتدال، عقلانی و همکاری های سازنده با تمامی کشورها رابطه و همکاری خوبی داشته است.

فهیم پور به مذاکرات ایران با گروه 1+5 که به خوبی پیش می رود اشاره و ابراز امیدواری کرد که به زودی توافق جامعی در باره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حاصل شود.

وی همچنین اولویت سیاست خارجی ایران را روابط خوب با کشورهای همسایه دانست و بر تصمیم راسخ کشورمان در داشتن روابط و همکاری خوب با کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین، کشورهای آفریقایی، بالکان و اروپایی تاکید کرد.

سفیر کشورمان در بلگراد همچنین به روابط سنتی و دوستانه ایران و صربستان اشاره کرد و گفت که اعتقاد دارد سال 2015 سال مهمی برای گسترش همکاری بین تهران و بلگراد خواهد بود.

فهیم پور به امکانات گسترده گردشگری دو کشور اشاره کرد و گفت که ایران در سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی که از روز گذشته ( پنجشنبه ) آغاز شده برای دومین بار شرکت فعالی دارد که چنین اقدامی موجب گسترش همکاری های دو کشور در زمینه گردشگری می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین