|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۳۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با تیراندازی به سمت فلسطینان در نزدیکی اردوگاه الجلزون واقع در شمال شهر رام الله، چند جوان را زخمی کردند.
به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، امروز پس از اقامه نماز جمعه درگیری بین جوانان اردوگاه الجلزون واقع در شمال شهر رام الله و نظامیان رژیم اشغالگر در نزدیکی شهرک بیت ایل به وقوع پیوست.

در این درگیری نیروهای اشغالگر به سمت فلسطینیان گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و گلوله جنگی شلیک کردند که در نتیجه آن ده ها نفر زخمی شدند و در این میان دو نفر مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست زخمی ها را گروگان گرفته و از رسیدن آمبولانس برای انتقال این مجروحان و مداوای آنها ممانعت کردند.
همچنین ده ها شهروند فلسطینی نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

هشدار یک مسئول سازمان ملل نسبت به انفجار اوضاع در نوار غزه

مسئول روابط سیاسی سازمان ملل متحد هشدار داد تامین نشدن اموال مورد نیاز برای بازسازی غزه و آتش بس شکننده میان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و رژیم صهیونیستی در نوار غزه می تواند باعث انفجار اوضاع میان طرفین در این منطقه شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جفری ولتمان در نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی تحولات منطقه خاورمیانه مدعی شد که خبرهایی درباره تلاش های حماس برای تجهیز بیشتر نیروهای خود، انجام آزمایش های موشکی و انتقال سلاح از خارج به نوار غزه منتشر شده است.

وی افزود عمل نکردن طرف های بین المللی به وعده های خود برای کمک مالی به پروژه بازسازی غزه و اقدام رژیم صهیونیستی در بلوکه کردن درآمدهای مالیاتی طرف فلسطینی می تواند منجر به بروز فاجعه انسانی و انفجار اوضاع در نوار غزه شود.

ولتمان تاکید کرد کشورهایی که 4 ماه قبل در کنفرانس بازسازی غزه در قاهره وعده کمک 5 میلیارد و 400 میلیون دلاری به روند بازسازی غزه را داده بودند، به وعده های خود عمل نکرده اند و تداوم وضعیت کنونی در نوار غزه ممکن نیست.

وی افزود وضعیت اقتصادی نوار غزه فشارهای غیر قابل تحملی را به ساکنان غزه وارد می کند و این مساله احتمال انفجار در اوضاع این منطقه را تقویت کرده است.

تداوم محاصره غزه، بسته ماندن گذرگاه ها و عدم بازسازی خرابی های جنگ غزه باعث افزایش درد و رنج ساکنان غزه شده است و نگرانی ها نسبت به انفجار اوضاع در این منطقه را شدت بخشیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین