|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز جمعه اقدام به شلیک یک فروند موشک زیردریایی با قابلیت ویژه کرده است.
یونهاپ به نقل از منابع نظامی این کشور نوشت: موشک شلیک شده نشان می دهد که پیونگ یانگ توان و قابلیت موشک های جنگی از زیردریایی های خود را افزایش داده است.

منابع نظامی سئول همچنین اعلام کردند که کره شمالی به تازگی اقدام به آزمایش لانچرهایی کرده که سبب تقویت و قدرت نوع خاصی از موشک های زیردریایی می شود.

لانچر به نوعی از سیستم حمل و پرتاب موشک گفته می شود.

این منابع همچنین اعلام کرده اند که کره شمالی عملیات آزمایش این تجهیزات تسلیحاتی را در مناطق ساحلی نزدیک به کارخانه کشتی سازی «سینپوی جنوبی» انجام داده است.

بر اساس این گزارش، شواهد موجود همچنین از شبیه سازی شلیک یک موشک از لوله توپ یک فروند زیردریایی کره شمالی طی ماه گذشته میلادی حکایت دارد.

منابع اطلاعاتی آمریکا و مقام های کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بودند که پیونگ یانگ پس از راه اندازی یک فروند زیر دریایی 2500 تنی در سال گذشته، مشغول اجرای برنامه هایی برای توسعه موشک های بالستیک قابل شلیک از زیردریایی شده است.

رسانه رسمی کره جنوبی همچنین می افزاید: قابلیت حمله کلاهک های کوچک اتمی توسط این موشک ها، نگرانی درباره اقدامات پیونگ یانگ را افزایش می دهد.

این رسانه بدون ارایه توضیحات بیشتر در خصوص آزمایش امروز کره شمالی اعلام کرد که چنین آزمایش هایی ثبات منطقه را بر هم می زند.

کره شمالی 30 آبان ماه امسال نیز اقدام به شلیک یک فروند موشک زیردریایی کرده بود که رسانه های کره جنوبی در آن زمان نیز اعلام کردند که به نظر می رسد این موشک دارای قابلیت حمل کلاهک هسته ای باشد.

این آزمایش در یک فرایند شبیه سازی شده از یک زیردریایی صورت گرفته بود که نشان می داد این کشور در ارتقای دانش فنی موشک های دریایی با قابلیت اتمی است.

پرتاب موشک از سوی کره شمالی همواره با اعتراض همسایه جنوبی همراه است و این کشور انجام آزمایش های تسلیحاتی از سوی پیونگ یانگ را تهدیدی برای خود می داند.

از سوی دیگر کره شمالی با رد این ادعاها بارها اعلام کرده که انجام این آزمایش ها در جهت حفظ توان نظامی اش صورت می گیرد و تهدیدی بر علیه هیچ کشوری نیست.

پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال 2006 نخستین آزمایش هسته ای را انجام داد.

این کشور همچنین در سال های 2009 و 2013 میلادی 2 بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.

کره شمالی 19 بهمن ماه سالجاری به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور، در اقدامی که نوعی نمایش قدرت شمرده می شد، چندین موشک کوتاه برد به سوی دریای ژاپن شلیک کرد که پس از پیمودن مسافتی حدود 200 کیلومتر به درون دریا سقوط کردند.

پیونگ یانگ همچنین طی ماه گذشته اقدام به شلیک راکت جدید ضد کشتی با دقت بالا کرد که «کیم جونگ اونگ» رهبر کره شمالی در انجام این آزمایش موشکی نظارت مستقیم داشت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی پس از این آزمایش اعلام کرد که راکت پرتاب شده در هدف گیری کشتی ها جنگی دشمن از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

این کشور 30 آبان ماه امسال نیز اقدام به شلیک یک فروند موشک زیردریایی کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین