|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۸۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت: میدان گازی پارس جنوبی حدود ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می کند و یکی از مهم ترین میادین گازی کشوری که بار مالی فشار افزایی آن ۲۰ میلیارد دلار است.


برنا: وزیر نفت گفت: رشد و تکامل صنعت نفت در دولت سیزدهم در هر ساله بیشتر خواهد شد و امروز به بالاترین میزان صادرات نفت با کمترین تخفیف رسیدیم.

جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت: میدان گازی پارس جنوبی حدود ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می کند و یکی از مهم ترین میادین گازی کشوری که بار مالی فشار افزایی آن ۲۰ میلیارد دلار است.

اوجی ادامه داد: در دولت سیزدهم امروز به این نتیجه رسیدیم طرح فشار افزایی پارس جنویی در دریا اجرا شود.

وی افزود: حدود ۹۳ درصد سوخت نیروگاه و خوراک پتروشیمی ها از گاز تشکیل می شود.

اوجی گفت:۱۰ هزار کارشناس و نخبه امروز در صنعت نفت داریم که می توان ازظرفیت این نخبگان بهره برد. با وجود این نخبگان و سازندگان امروز از ۳۸ سکو در حال برداشت هستیم.

وزیر نفت عنوان کرد: این ۷ هاب به ۴ شرکت خاتم النبیا و پتروپارس و اویک داده می شود.

اوجی تصریح کرد: فشار افرایی پارس یگی از مهم طرح های صنعت نفت است با امنیت انرژی کشور در ارتباط است.

وی ادامه داد: در فشار افزایی پارس جنوبی اولویت ما فازهای مرزی است تا بتوانیم مثل سابق برداشت ایران از میدان بیشتر باشد.

وی تاکید کرد: امروز به بالاترین میزان صادرات نفت با کمترین تخفیف رسیدیم.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: در پی حمله سایبری به پمپ بنزین شرکت ملی پخش فراورده های نفتی فوری وارد عمل شد و در کوتاه ترین زمان این مشکل حل شد. همچنین دشمنان برنامه داشتن در چندین استان ما با قطعی گاز مواجه شویم.

اوجی عنوان کرد: رشد و تکامل صنعت نفت در دولت سیزدهم هر ساله بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سرمایه گذاری و دانش بنیان امروز صنعت نفت رتبه اول را در دولت سیزدهم دارد.

وی ادامه داد: امروز امضا قراردادهای طرح ملی فشارافزایی از میدان گازی پارس جنوبی که تامین کننده ۷۰ درصد امنیت انرژی کشور و تامین کننده ۵۰ درصد خوراک پالایشگاه هایی که تولید بنزین در کشور دارند با امضای قرارداد با ۴ شرکت و پیمانکار بزرگ کشور( که سابقه احداث فازها و سکوهای پارس جنوبی را دارند) منعقد می‌گردد؛ ارزش قراردادها ۲۰ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پروژه فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی کار بزرگی است، از این منظر که قطر چندماه گذشته قرارداد توسعه و فشارافزایی خود را با شرکت های بزرگ خارجی امضا کرده است. امروز در کشور این پروژه با شرکتهای توانمند ایرانی بعد از یکسال مطالعات و مذاکرات قراردادی و تنظیم شرح کار امضا می‌شود. کار بزرگ و ماندگاری که در دولت سیزدهم رقم می‌خورد و عقب افتادگی این طرح ملی در دولتهای قبل جبران می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین