|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۹
کد خبر: ۳۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کارشناس مطرح اقتصادی عراق، برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد را فرصتی طلایی برای مردم و دولت عراق جهت پیشبرد اقتصاد این کشور جنگ زده دانست.
'کاظم مفتن حسن' در گفت وگو با ایرنا، به ضرورت فعال شدن محیط اقتصادی عراق در همه زمینه ها اشاره کرد و افزود: نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد تاثیر بسیار مفیدی بر اقتصاد عراق خواهد داشت.

وی توضیح داد: این نمایشگاه قطعا فرصتی برای آشنایی عراقی ها با توانمندی ها و پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف بود، بویژه برای خیلی ها که امکان سفر به ایران و مشاهده این توانمندی ها را از نزدیک نداشته اند.

مفتن حسن تاکید کرد که این رویداد سبب می شود که بخش خصوصی عراق به حرکت در آید و فعال شود و عراق امروز به این حرکت نیاز دارد.

کارشناس مطرح اقتصادی عراق یکی از دستاوردهای نمایشگاه ایران در بغداد را برای عراقی ها، اثبات وجود امنیت در این کشور و بغداد دانست و گفت گروهی در عراق هستند که همواره تلاش دارند بگویند عراق امنیت ندارد و آرزو می کنند که این کشور هیچ گاه روی امنیت به خود نبیند. برگزاری این نمایشگاه ثابت کرد که این حرف ها تبلیغاتی بیش نیست و بیش از 250 شرکت ایرانی بدون هراس در نمایشگاه بین المللی بغداد حضور یافتند و هیچ اتفاقی رخ نداد.

مفتن حسن همکاری های صنعتی میان ایران و عراق را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دو کشور پیشرفت عراق در حوزه صنعت کلید زده شود.

نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد از روز دوشنبه گذشته برای 4 روز در محل نمایشگاه بین المللی بغداد دایر بود و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه و جمعی از وزیران دو کشور ایران و عراق از آن بازدید کردند.

دراین نمایشگاه حدود 270 شرکت ایرانی تازه ترین دستاوردها و محصولات خود را در بخش های خدمات فنی و مهندسی، آب، برق، گاز، نفت ، راه و ساختمان، صنایع غذایی ، دارو و تجهیزات پزشکی و نیز صنعت خودرو به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه روز پنجشنبه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین