|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۳۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
لوئیس فیگو یکی از نامزدان در انتخابات ریاست فیفا اعلام کرد: در صورت برنده شدن در این انتخابات، تغییراتی در برگزاری جام جهانی به عمل خواهد آورد.
از یورواسپورت، فیگو یکی از چهار نامزد نهایی فیفا و رقیب سپ بلاتر رئیس کنونی فیفا می باشد.

لوئیس فیگو ضمن ابراز اینکه در ماه ها و حتی سال های اخیر وضعیت فیفا روبه وخامت نهاده، در این باره گفت: در صورتی که به عنوان رئیس فیفا انتخاب شوم، تصویر و اعتبار نهاد حاکم بر فوتبال جهان را تغییر خواهم داد. با بسیاری از بازیکنان، کارشناسان فوتبال، سرمربیان و مدیران صحبت کرده ام و آنها به من گفتند که خیلی چیزها باید تغییر پیدا کند. من با آنها موافق هستم و به همین خاطر می خواهم به عنوان رئیس فیفا انتخاب شوم. من از آن دسته مردانی نیستم که گوشه ای بنشینم و کاری نکنم. من خواهان اتخاذ روش جدیدی در فیفا هستم که می تواند شفافیت، همکاری و استحکام را از سر بگیرد. می خواهم اعتبار فیفا را از سربگیرم و اعتماد را در آن دوباره ایجاد کنم. من آماده هستم تا تغییرات واقعی در فیفا بدهم. تغییراتی که دوران مثبتی در فیفا ایجاد خواهد کرد.

وی ضمن اعلام اینکه مهم ترین تغییرات در برنامه وی پیشرفت در جام جهانی است، گفت: معتقدم که باید 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی را به 40 یا 48 تیم گسترش دهیم. با افزایش تعداد تیم ها، شاهد این خواهیم بود که فوتبال گسترش بیشتری پیدا کند و تعداد تیم های بیشتری از قاره های مختلف به جز اروپا، در جام جهانی فوتبال شرکت کنند.

فیگو همچنین از برنامه جدید خود در توزیع درآمد زیاد فیفا گفت و اعلام کرد که بیشتر این درآمد صرف کمک به پیشرفت ریشه های این بازی خواهد شد.

بازیکن سابق 42 ساله تیم های لیسبون، بارسلونا و رئال مادرید، ضمن ارائه نقطه نظرات کلی خود در باره پیشرفت فوتبال، گفت: از کودکی، عاشق فوتبال بودم. خیلی خوش شانس بودم که فرصت بازی در این رشته را داشتم. هدف اصلی من از ریاست فیفا، حصول اطمینان از فرصت بازی دختران و پسران است همانطور که من این فرصت را داشتم.

علی بن الحسین از اردن و مایکل فان پراگ از هلند دو نامزد دیگر این سمت هستند

انتظار می رود سپ بلاتر با حمایت شدید در آسیا و آفریقا، پیروز این میدان شود.

انتخابات ریاست فیفا، 29 مه (8 خرداد 94) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین