|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۸۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
رئیس جمهوری آمریکا، پنج‌شنبه تایید کرد که ایالات متحده در حال راستی‌آزمایی «دو داستان متناقض» در مورد تیراندازی است که در یک نقطه توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه رخ داده است، و افزود آنچه اتفاق افتاد مذاکرات آتش‌بس را پیچیده می‌کند.

العربیه: واشنگتن برای اولین بار درباره افزایش تعداد کشته شدگان تهاجم اسرائیل به غزه از زبان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد که در این‌باره گفت اسرائیل از 7 اکتبر بیش از 25000 زن و کودک را در نوار غزه کشته است.
 
وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» پنج‌شنبه دهم اسفند از آستین نقل کرد که گفته از هفتم اکتبر تاکنون بیش از 25 هزار زن و کودک در نوار غزه کشته شدند.
 
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این‌باره گفت که اسرائیل باید تدابیر بیشتری را برای محافظت از غیرنظامیان در غزه اتخاذ کند.
 
وزارت خارجه آمریکا نیز در این‌باره تاکید کرد که تعداد غیرنظامیان کشته شده در جنگ بسیار بالا است.
 
کشته شدن 25 هزار زن و کودک
 
در جریان یک جلسه استماع کنگره، از لوید آستین در مورد تعداد زنان و کودکان فلسطینی که توسط اسرائیل کشته شده‌اند سؤال شد و او پاسخ داد: «بیش از 25000».
 
آستین در ادامه افزود که حدود 21000 مهمات هدایت شونده دقیق از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه به اسرائیل ارسال شده است.
 
آمار گزارش شده توسط وزیر دفاع ایالات متحده نزدیک به آمار اعلام شده است و این در حالی است که واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس و کاهش تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در غزه تلاش می‌کند.
 
از سویی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده که پیش‌تر احتمال دست‌یابی به آتش‌بس میان اسرائیل و حماس تا روز دوشنبه را پیش‌بینی کرده بود، در پیش‌بینی جدیدی احتمال تحقق آتش‌بس تا روز دوشنبه در غزه را بعید دانست.
 
بایدن، پنج‌شنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد انتظاراتش در مورد آنچه رخ خواهد داد، گفت که «امید پایان‌ناپذیر است» و با رهبران منطقه در مورد آتش‌بس صحبت کرده است و افزود: «اما به احتمال زیاد این آتش‌بس دوشنبه رخ نخواهد داد.»
 
«دو روایت متناقض»
 
رئیس جمهوری آمریکا، پنج‌شنبه تایید کرد که ایالات متحده در حال راستی‌آزمایی «دو داستان متناقض» در مورد تیراندازی است که در یک نقطه توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه رخ داده است، و افزود آنچه اتفاق افتاد مذاکرات آتش‌بس را پیچیده می‌کند.
 
وزارت بهداشت فلسطین دهم اسفند اعلام کرد که بر اثر بمباران اسرائیل بر آوارگان فلسطینی در حال انتظار برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در شمال غزه، دست‌کم 112 نفرشهید و صدها تن دیگر زخمی شدند.
 
از سویی اما ارتش اسرائیل مدعی شد که مصدومیت‌ها در فلکه النابلسی به‌دلیل ازدحام جمعیت مردم هنگام رسیدن کاروان کامیون‌های حامل کمک‌‌های بشردوستانه بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین