|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۳۸۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
عدم مشارکت در انتخابات، به معنای گسترش فاصله مردم و حاکمیت تفسیر می شود. این گسترش فاصله و قهرها، بخشی مهم از پازل براندازی خارجی نظام حکمرانی است. براندازی خارجی و تغییر در حکومت با اراده قدرتهای شرقی یا غربی، ناقض استقلال و عزت ملی مردم ایران است. اگر عزت و استقلال نداشته باشیم، هیچ نخواهیم داشت.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در کانال تلگرامی خود نوشت:

انتخابات در نظامهای سیاسی «مستهلک کننده تعارضات» است. اگر انتخابات نباشد، تعارضات سازنده تبدیل به تعارضات کشنده خواهد شد و باعث ناپایداری در نظامهای سیاسی حاکم بر کشورها خواهند شد.

حذف برخی جریانهای موثر سیاسی از انتخابات به بهانه های غربگرایی، سازشکاری و یا انواع برچسبهای دیگر، کارکرد اصلی انتخابات را زیر سوال میبرد و همان می شود که در برخی نظرسنجیها، قهرکنندگان از صندوق های رای، علت اصلی عدم تمایل خود به مشارکت را «بی اثر» بودن رای خود می دانند.

آن چه عرض شد بخش مهمی از واقعیت  است. اما از زاویه دیگری هم میتوان به مساله انتخابات نگریست.

عدم مشارکت در انتخابات، به معنای گسترش فاصله مردم و حاکمیت تفسیر می شود. این گسترش فاصله و قهرها، بخشی مهم از پازل براندازی خارجی نظام حکمرانی است.  براندازی خارجی و تغییر در حکومت با اراده قدرتهای شرقی  یا غربی، ناقض استقلال و عزت ملی مردم ایران است.  اگر عزت و استقلال نداشته باشیم، هیچ نخواهیم داشت.

در برابر این تناقض چه کنیم؟

هر کس انتخابی دارد و انتخابش محترم، اما من تصمیم دارم در انتخابات شرکت کنم. به اکثر این لیستها هم توجهی ندارم چرا که نه اصالت دارند و نه برنامه. برخی هم که یک دورهمی فامیلی و رفاقتی یا گروهکی است که متاسفانه نام انقلاب و امام و رهبری و خون شهدا را خرجش می کنند. شاید در انتخابات مجلس به نفراتی کمتر از انگشتان دست رای دهم، اما تصور میکنم این رای محدودم مانع کوچکی باشد برای جلوگیری از تسلط کامل آن عناصر پدرخوانده ای که انتخابات را از معنا خالی کرده اند. تغییر کوچکی است، ممکن است با عدم همراهی جمعی جمع زیادی از مردم، موثر هم نباشد؛ اما با ادراکم از شرایط، راهکار درستی است. شما دوست و همراه عزیز را هم دعوت می کنم به اندیشیدن در این مورد.

خداوند وطن ما و مردم ما را از آفات زمانه، به بزرگی خودش دور بدارد و رحمتش را بر همه ما ارزانی نماید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین