|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۸۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۰
در همین راستا به مردم و به خصوص ساکنان معابر شمالی تهران توصیه می‌شود که از تردد غیرضروری پرهیز کنند. در صورت الزام برای تردد و سفر درون شهری نیز لازم است که رانندگان حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و برای تردد از محورهای شیب‌دار شمال تهران زنجیرچرخ به همراه داشته باشند. در ساعات پایانی شب نیز با توجه به احتمال یخ‌زدگی معابر و کاهش سطح اصطکاک باید بیشتر احتیاط شود.

موج شدید سرما و بارش برف و باران بسیاری از مناطق ایران را فرا گرفت.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره بارش برف و کاهش دمای هوا در معابر تهران و به خصوص معابر مناطق شمالی به شهروندان توصیه کرد که از تردد غیرضروری پرهیز کنند.
 
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارش برف شبانه و کاهش دمای هوا در تهران گفت: برابر اعلام هواشناسی بارش برف تا ساعاتی دیگر در تهران ادامه خواهد داشت و این اتفاق طبق پیش‌بینی هواشناسی می‌تواند منجر به یخ‌زدگی معابر شود. پدیده‌ای که در معابر شمالی تهران بیشتر احتمال وقوع دارد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر به سبب بارش برف شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در برخی از معابر و به خصوص معابر شمالی تهران هستیم، گفت: در خیابان های پاسداران، شهید لواسانی،سعاد آباد، ولیعصر حدفاصل پارک وی تا تجریش، خیابان دکتر شریعتی و ... و همچنین اکثر بزرگراه ها به خصوص بزرگراه های مناطق شمالی نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی، قسمت شمالی بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید حکیم، بزرگراه شهید چمران، بزرگراه کردستان و ... ترافیک پرحجم و در مقاطعی سنگین است.
 
موسوی پور گفت: در همین راستا به مردم و به خصوص ساکنان معابر شمالی تهران توصیه می‌شود که از تردد غیرضروری پرهیز کنند. در صورت الزام برای تردد و سفر درون شهری نیز لازم است که رانندگان حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و برای تردد از محورهای شیب‌دار شمال تهران زنجیرچرخ به همراه داشته باشند. در ساعات پایانی شب نیز با توجه به احتمال یخ‌زدگی معابر و کاهش سطح اصطکاک باید بیشتر احتیاط شود.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در این شرایط یک بی‌احتیاطی می‌تواند منجر به تصادف شود، گفت: یک تصادف ساده هم می‌تواند سبب ایجاد ترافیک سنگین در معابر شود.
 
موسوی‌پور با اشاره به آماده‌باش ماموران پلیس راهور تهران بزرگ گفـت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آماده‌باش کامل قرار دارند و این آماده‌باش همچنان ادامه دارد.  ماموران نسبت به روانسازی ترافیک اقدام خواهند کرد، اما لازم است که مردم نیز با ماموران همکاری داشته و به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.
 
وی درباره آن دسته از شهروندانی که ممکن است برای برف‌بازی و ... به مناطق شمالی تهران بروند نیز هشدار داد که از انجام چنین اقداماتی پرهیز کنند، چرا که لغزندگی معابر می‌تواند سبب ایجاد تصادف شود. از سوی دیگر نیز تراکم جمعیت در معابر شمالی تهران می‌تواند سبب ایجاد ترافیک سنگین شده و رفت‌وآمدهای ضروری را دچار اخلال کند.
 
آماده‌باش هلال احمر برای بارش برف و وزش باد شدید در اکثر استان‌ها
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران و تجهیزات این سازمان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش برف و باران و وزش باد شدید طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اکثر نقاط کشور خبر داد.
 
صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع مخاطره‌های جوی در روز چهارشنبه گفت: برابر اعلام هواشناسی در روز چهارشنبه در شرق استان گیلان و همچنین استان‌های مازندران، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، نیمه شمالی و غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم، همدان، کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان و ارتفاعات استان‌های فارس، سمنان و کرمان و ارتفاعات و دامنه استان‌های البرز، قزوین و تهران شاهد بارش برف، باران، کولاک و مه‌گرفتگی خواهیم بود.
 
وی ادامه داد:‌ همچنین در روز پنج‌شنبه نیز در شرق استان‌ مازندران و استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، کرمان و یزد شاهد بارش رگباری باران، وزش باد شدید موقت و کاهش دما خواهیم بود.
 
محمودی با بیان اینکه در روز چهارشنبه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، بوشهر و نیمه جنوبی فارس بارش‌های شدید را تجربه خواهند کرد، گفت: در روز پنج‌شنبه نیز استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با بارندگی مواجه خواهند شد.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در راستای همین پیش‌بینی نیز، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های مذکور به حالت آماده‌باش درآمده و امکانات و تجهیزات لازم نیز در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته است.
 
وی افزود: البته لازم است که شهروندان نیز رعایت یکسری نکات را در دستورکار قرار دهند. از جمله اینکه در این دو روز از صعود به ارتفاعات پرهیز و از ترددهای بین شهری غیرضروری و همچنین تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر خودداری کنند. همچنین در هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های موقت و نا ایمن، درختان کهنسال و خشک و همچین استقرار در لبه پشت‌بام، پرتگاه و بالکن خودداری کنند.
 
پیش‌بینی بارش‌های فراتر از نرمال در برخی مناطق کشور/ تجربه هوای سرد طی دو هفته آتی
 
بر اساس اعلام پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش‌های فراتر از نرمال در برخی مناطق کشور طی روزهای آینده و حاکمیت هوای سرد طی دو هفته آتی پیش‌بینی می‌شود.
 
مدارس برخی از استان‌های کشور در نوبت صبح و بعدازظهر چهارشنبه ۹ اسفند ماه  تعطیل شد
 
با توجه به بارش برف و برودت هوا مدارس برخی از استان‌های کشور در نوبت صبح و بعدازظهر چهارشنبه ۹ اسفند ماه  تعطیل و یا غیر حضوری شدند.
 
نحوه فعالیت مدارس استان کردستان فردا چهارشنبه ۹ اسفند
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان  با اشاره به تداوم برودت هوا و هشدارهای هواشناسی و بارش برف در برخی مناطق استان، از غیرحضوری شدن و تأخیر در آغاز فعالیت مدارس در روز چهارشنبه نهم اسفند  در استان کردستان خبر داد.
 
فعالیت مدارس گلستان فردا چهارشنبه با تاخیر آغاز می‌شود
 
 اداره کل آموزش و پرورش گلستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که فعالیت نوبت صبح مدارس این استان فردا، چهارشنبه نهم اسفند ماه با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.
 
مدارس همدان در نوبت صبح و بعدازظهر فردا چهارشنبه غیرحضوری شد
 
آموزش و پرورش همدان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که کلاس های مدارس تمامی دوره های تحصیلی این استان فردا، چهارشنبه نهم اسفند در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل بوده و آموزش ها به شکل مجازی در بستر شبکه شاد انجام می شود.
 
برودت هوا و افت فشار گاز، آموزش دانش‌آموزان نور مازندران را مجازی کرد
 
فرماندار نور: برودت هوا ، یخبندان و افت فشار گاز   فعالیت آموزشی دانش‌آموزان همه مقاطع این شهرستان   را برای فردا، چهارشنبه غیرحضوری کرد.
 
مدارس کاشان فردا غیرحضوری شد
 
  فرماندار کاشان از غیرحضوری شدن مدارس کاشان فردا به علت برودت هوا در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد.
 
مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول در البرز فردا چهارشنبه غیرحضوری شد
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از غیرحضوری شدن مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول در این استان فردا، چهارشنبه  ۹ اسفند به دلیل تداوم بارش برف، سرما و یخبندان خبر داد.
 
فعالیت مدارس استان مرکزی در روز چهارشنبه غیرحضوری شد
 
اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف گاز؛ فردا چهارشنبه‌ نهم اسفند ماه فعالیت تمامی مدارس و آموزشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک تعطیل خواهند بود.
 
 آغاز به‌کار ادارات گیلان با ۲ ساعت تاخیر/ مدارس برخی شهرستان‌ها غیرحضوری شد
 
سرپرست معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری گیلان اعلام کرد: بادستور استاندار با توجه به تداوم برودت هوا و یخبندان ادارات استان با ۲ ساعت تاخیر فعال می شود و مدارس چند شهرستان غیرحضوری برگزار خواهد بود.
 
مدارس قزوین روز چهارشنبه غیرحضوری شد
 
  روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قزوین، به دلیل تداوم برودت هوا و یخبندان و با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری، نوبت صبح و بعدازظهر تمامی مراکز پیش دبستانی، ابتدایی، مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش در تمامی مناطق این استان فردا  چهارشنبه  تعطیل خواهد بود.
 
اعلام نحوه فعالیت آموزشی مدارس در روز چهارشنبه نهم اسفندماه
 
اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری: فعالیت آموزشی مدارس در مقطع تحصیلی ابتدایی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخشهر، سامان، کیار، بن، فارسان و اردل به صورت غیر حضوری در شبکه شاد برگزار خواهد شد.
 
فعالیت آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان کوهرنگ به صورت غیر حضوری و در شبکه شاد برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین