|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۳۸۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
خانم گاتسمن که همسرش از راه سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیویورک میلیارد شده بود، خواسته است که از این کمک اهدایی برای بخشیدن شهریه دانشجویان استفاده شود.

دانشجویان یک دانشکده پزشکی در شهر نیویورک با کمک میلیاردی یک استاد سابق از پرداخت شهریه کلان خلاص شدند.

روت گاتسمن، استاد سابق در رشته پزشکی کودکان، ۹۳ ساله، یک میلیارد دلار به دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین اهدا کرد.

خانم گاتسمن که همسرش از راه سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیویورک میلیارد شده بود، خواسته است که از این کمک اهدایی برای بخشیدن شهریه دانشجویان استفاده شود.

رسانه‌های خبری در آمریکا کمک روت گاتسمن به این دانشکده را یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های اهدایی به دانشگاه‌ها در این کشور توصیف کرده‌اند.

شهریه دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین سالی ۵۹ هزار دلار است و از آنجا که اغلب دانشجویان برای پرداخت این شهریه مجبورند از دولت وام بگیرند، آن‌ها پس از پایان تحصیات تا سال‌ها بدهکار خواهند بود.

ویدئویی از اعلام خبر بخشیده شدن شهریه در این دانشکده دانشجویان را نشان می‌دهد که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند.

دیوید، همسر روت گاتسمن، در سال ۲۰۲۲ در ۹۶ سالگی درگذشت. او در وصیت‌نامه‌اش تمام ثروت میلیاردی خود را برای همسرش به جا گذاشته بود «تا هر جور صلاح می‌دانی خرجش کنی»

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا برای تمام دانشجویان گران تمام می‌شود و برخی از گران‌ترین دانشگاه‌های دنیا را در آمریکا می‌توان یافت.

بر اساس آماری که دانشکده پزشکی اینشتین در اختیار رسانه‌ها قرار داده است بیش از نیمی از دانشجویان این مرکز آموزشی پس از پایان تحصیلات خود دست‌کم ۲۰۰ هزار دلار بدهکارند که با احتساب بهره این پول، بازپرداخت آن برای دانشجویان سال‌ها طول می‌کشد.

یکی از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن برای ریاست جمهوری صفر کردن بدهی تمام دانشجویان سابق در آمریکا بود که با مخالفت دادگاه عالی آمریکا مواجه شد. دولت بایدن در نزدیک به چهار سال گذشته تلاش کرده است در قالب قوانین دیگر به وعده خود عمل کند.

آخرین کمک دولت به تسویه بدهی دانشجویان سابق در آمریکا پنج میلیارد دلار بود که در دسامبر ۲۰۲۳ اعلام شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین