|
|
امروز: شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۸۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
آیت‌الله مدرسی طباطبایی ابراز داشت: من‌ معتقدم مجلس خبرگان رهبری می‌تواند به واسطه وزن اجتماعی و سیاسی که دارد در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مسائل اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشد البته این اثرگذاری قطعا از راه ارائه اندیشه‌های راهبردی و کاربردی به مسئولین است که می‌تواند در این امور دخالت عملی مستقیمی داشته باشد.

تسنیم: نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت:مجلس خبرگان در دوره جدید سهم خود را در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم ایفا کند.

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی طباطبایی در مشهد با بیان اینکه به یک معنا مجلس خبرگان رهبری در حوزه فرهنگی می‌تواند مهمترین نقش را داشته باشد، اظهارداشت: هر چند به طور مستقیم مجلس خبرگان رهبری وظیفه‌ای در مسائل فرهنگی ندارد اما از آنجا که نمایندگان مجلس خبرگان فرهیختگان هستند که منتخب ملت می‌باشند؛ می‌توانند در لایه‌های مختلف اجتماعی اثرگذار باشند. به زعم وی، بر این اساس نمایندگان مجلس خبرگان رهبری می‌توانند مردم و حاکمان را با پیشنهادات خود در زمینه فرهنگی جامعه راهبری کنند.

آیت‌الله مدرسی طباطبایی ابراز داشت: من‌ معتقدم مجلس خبرگان رهبری می‌تواند به واسطه وزن اجتماعی و سیاسی که دارد در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مسائل اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشد البته این اثرگذاری قطعا از راه ارائه  اندیشه‌های راهبردی و کاربردی به مسئولین است که می‌تواند در این امور دخالت عملی مستقیمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حقیقت مجلس خبرگان رهبری عمیق‌ترین وظیفه‌ سیاسی را بر عهده دارد زیرا انتخاب رأس هرم نظام اسلامی که تنظیم سیاست‌های کلی کشور تلقی می‌شود، وظیفه این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌طباطبایی عنوان کرد: علاوه بر این وظیفه خطیر، تضمین استمرار صفات لازم برای رهبری بر عهده مجلس خبرگان است.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: چنان که هیئت اندیشه‌ورز و کارگروهای مختلف مجلس خبرگان نیز نسبت به بحث‌های سیاسی ورود می‌کنند و از طریق توصیه‌ها و خواست‌ها، می‌توانند در این حوزه تاثیرگذار باشند.

آیت‌الله مدرسی‌طباطبایی خاطرنشان کرد: در حوزه مباحث امنیتی نیز تابعی از مسائل سیاسی است و به همان روش می‌تواند از طریق مجلس خبرگان انجام پذیرد. وظیفه احراز استمرار صفات رهبری را نظام مند تر کند.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به نظر می‌رسد مجلس خبرگان در دوره جدید مناسب است تحرک‌های بیشتری داشته باشد از جمله سهم خود را در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم ایفا کند و نیز به برخی از مسائل دیگر بپردازد .

آیت‌الله مدرسی طباطبایی در پایان سخنانش متذکر شد: همچنین آنچنان که باید وظایف مستقیم خود را نیز بیشتر نظام مند کند؛ مثلا وظیفه احراز استمرار صفات رهبری را نظام مند تر کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین