کد خبر: ۳۸۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه توضیح داد: یک پایشی هم اتفاقا صورت گرفته است که کاهش آسیب‌های اجتماعی مربوط به دانش آموزان به کمک مبلغان طرح امین و حضور طلبه ها و روحانیت در مدارس را نشان داده است. ضمن اینکه این آمار از سوی حوزه علمیه گرفته نشده است، بلکه همکاران خودمان در حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش دنبال این کار بودند که انجام شده و خوشبختانه نشان دهنده نتایج مثبتی بوده است.

ایلنا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: روحانیون و طلبه‌های طرح امین با پیوند مسجد و مدرسه می‌توانند تنوع موقعیت‌های یادگیری را برای دانش آموزان فراهم کنند.

«محمدحسین پورثانی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد بکارگیری طلبه‌ها و روحانیت در معاونت پرورشی و ظرفیت این افراد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی که متوجه دانش آموزان است، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها و امکاناتی که امروز در آموزش و پرورش کشور وجود دارد و می‌توان از آن بهره‌مند شد، بحث مبلغان طرح امین است. این مبلغان به صورت افتخاری و جهادی در مدارس فعالیت می‌کنند و حضور آن‌ها در مدارس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه توضیح داد: یک پایشی هم اتفاقا صورت گرفته است که کاهش آسیب‌های اجتماعی مربوط به دانش آموزان به کمک مبلغان طرح امین و حضور طلبه ها و روحانیت در مدارس را نشان داده است. ضمن اینکه این آمار از سوی حوزه علمیه گرفته نشده است، بلکه همکاران خودمان در حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش دنبال این کار بودند که انجام شده و خوشبختانه نشان دهنده نتایج مثبتی بوده است.

پورثانی یادآوری کرد: یکی از پیشنهادات ما در حوزه‌های تخصصی مربوط به روحانیت، این است که در کنار دروس دینی، قرآن، عربی و مباحث مربوط به حکمت که در آن تخصص ویژه‌ای دارند، در زمینه پرورشی و تربیتی به ما کمک کنند و یکی از کارهایی که در همین راستا و به صورت جدی می‌توانند دنبال کنند، پیوند مسجد و مدرسه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: روحانیون و طلبه‌های طرح امین با پیوند مسجد و مدرسه می‌توانند تنوع موقعیت‌های یادگیری را برای دانش آموزان فراهم کنند.

پورثانی با اشاره به اینکه غربالگری دانش آموزان در همه پایه‌های تحصیلی با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: به صورت کلی‌تر شناسایی، مداخله بهنگام و درمان دانش آموزان طرح نماد و همچنین در غربالگری انجام می‌شود. این آسیب‌های دانش آموزی با شناسایی دقیق و مداخله بهنگام کاهش پیدا می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه در مورد تعدد بخشنامه‌ها در حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی به عنوان یکی از موانع کار مربیان این حوزه نیز اظهار کرد: تعدد بخشنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی در زمان معاونت آقای باقرزاده پیگیری و برای تسهیل کار مربیان امور پرورشی و معاونت‌ها به شدت کم شد و قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست.

پورثانی تصریح کرد: ما هم سیاست کاهش بخشنامه‌های پرورشی را ادامه می‌دهیم و از تعدد بخشنامه‌ها جلوگیری می‌کنیم و به دنبال رفع موانع و تسهیل کار معاونت‌های پرورشی در مدارس هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین