|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۸
کد خبر: ۳۸۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
دوستان «مصطفی-س» که این صحنه را دیده بودند، هراسان و سراسیمه به سوی منزل او دویدند و نفس زنان ماجرای آدم‌ربایی مردان نقابدار را برای مادر «مصطفی» بازگو کردند. زن جوان که از شنیدن این جملات دست و پاهایش به لرزه افتاده بود، وحشتزده با پلیس تماس گرفت و جریان آدم‌ربایی را شرح داد.

روزنامه خراسان: مردی که نوجوان ۱۴ ساله‌ای را در بازگشت از مدرسه و از مقابل خانه‌شان ربوده بود، انگیزه‌اش از این اقدام را ماجرای ناموسی اعلام کرد و پای پدر کودک را که مقیم آلمان است به میان کشید.

 سرتیپ دوم احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد گفت: ساعت۱۷:۲۰ دوم اسفند نوجوان ۱۴ ساله‌ای که از مدرسه به خانه بازگشته بود، با همان پوشش مدرسه مشغول بازی با دوستانش در کوچه شد. اما هنوز دقایقی از بازی کودکانه آن‌ها نگذشته بود که ناگهان دو مرد نقابدار از یک خودروی آردی بیرون آمدند و در حالی که دست و پا‌ها و دهان نوجوان ۱۴ ساله را گرفته بودند، او را به درون خودروی سبز رنگ انداختند و راننده نیز پدال گاز را فشرد.

وی افزود: دوستان «مصطفی-س» که این صحنه را دیده بودند، هراسان و سراسیمه به سوی منزل او دویدند و نفس زنان ماجرای آدم‌ربایی مردان نقابدار را برای مادر «مصطفی» بازگو کردند. زن جوان که از شنیدن این جملات دست و پاهایش به لرزه افتاده بود، وحشتزده با پلیس تماس گرفت و جریان آدم‌ربایی را شرح داد.

مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: دقایقی بعد خودرو‌های کارآگاهان پلیس آگاهی وارد خیابان رسالت۷۲ شدند و تحقیقات تخصصی خود را در حالی آغاز کردند که زن تبعه افغانستان به شدت اشک می‌ریخت و نگران سلامت فرزندش بود. اما افسران ورزیده و کارآزموده آگاهی به وی اطمینان دادند که پسرش را صحیح و سالم به آغوش خانواده باز می‌گردانند.

سرتیپ دوم نگهبان با اشاره به آغاز عملیات دلهره‌آور برای نجات گروگان ۱۴ ساله افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، گروهی هماهنگ و مشترک از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد و استان خراسان رضوی وارد عمل شدند و به ردزنی آدم‌ربایان نقابدار پرداختند، اما طولی نکشید که مشخص شد گروگانگیران پلاک خودرو را گل گرفته‌اند و سرنشینان خودرو نیز در مسیر پیاده شده‌اند.

وی اضافه کرد: بلافاصله پلاک خودرو زیر ذره‌بین شماره‌یابی قرار گرفت و چند شماره پلاک آن نمایان شد. با این سرنخ مهم، ده‌ها خودروی آردی سبز رنگ زیر چتر تحقیقات پلیسی رفت تا اینکه بالاخره چشمان کارآگاهان روی چند پلاک خاص متمرکز شد.

کلیددار امنیت مشهد ادامه داد: شب از نیمه گذشته بود که بالاخره گروه عملیاتی موفق شدند مالک خودروی آردی را در منطقه خواجه ربیع مشهد شناسایی کنند. اما وقتی صاحب خودرو مورد بازجویی قرار گرفت، مشخص شد او نقش مهمی در آدم‌ربایی ندارد و یک تبعه خارجی از خودروی وی سوءاستفاده کرده است. این فرد که خود را صافکار معرفی می‌کرد، به کارآگاهان گفت جوانی که «بصیر-ب» نام دارد و تبعه افغانستان است، خودروی خودش را برای تعمیر و صافکاری به تعمیرگاه آورد و، چون به طور ضروری خودرو نیاز داشت من هم خودروی خودم را به او امانت دادم که به کارش برسد. او هم بعد از حدود ۲ ساعت خودروی آردی مرا بازگرداند و رفت.

سرتیپ دوم نگهبان خاطرنشان کرد: اینگونه بود که مشخصات گروگانگیر ۲۹ ساله لو رفت و کارآگاهان با رصد‌های اطلاعاتی دقیق‌تر دریافتند که مرد گروگانگیر به سوی انبار ضایعاتی در اطراف روستای فرخد حرکت کرده است؛ بنابراین کارآگاهان با بهره گیری از تجربیات فرماندهان ارشد پلیس آگاهی، دامنه تحقیقات را با هماهنگی قضایی به سمت محل احتمالی اختفای کودک ۱۴ ساله کشاندند، اما هنوز عملیات ضربتی شکل نگرفته بود که خبر مهمی در بی‌سیم‌های پلیس پیچید و ساعت‌ها دلهره را از دل‌ها زدود. یکی از نیرو‌های کلانتری خلق آباد از پناه آوردن نوجوان مذکور به پلیس گزارش داد که دقایقی قبل از چنگ آدم‌ربا گریخته بود.

این نوجوان که در کنار نیروی انتظامی احساس آرامش می‌کرد درباره ماجرای فرارش گفت: جوان آدم‌ربا که محاسن سیاه و بلندی داشت، دست و پا‌ها و چشم‌هایم را درون انبار ضایعاتی بسته بود، ولی من با تلاش زیاد موفق شدم طناب دستانم را باز کنم. وقتی چشم‌بند را برداشتم، هیچ کس را در آنجا ندیدم. این بود که در انباری را هم به سختی گشودم و از آنجا فرار کردم تا اینکه با یکی از ماموران انتظامی مواجه شدم و ماجرا را شرح دادم.

رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: پس از آنکه گروه مشترک کارآگاهان از سلامت نوجوان مذکور اطمینان یافتند، بی‌درنگ عملیات ضربتی را برای دستگیری آدم‌ربای مذکور آغاز کردند و مخفیگاه وی را در یک لانه مجردی واقع در منطقه کشف رود به محاصره درآوردند. دقایقی بعد متهم ۲۹ ساله که «بصیر» نام دارد به مقر انتظامی هدایت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

سرتیپ دوم نگهبان با اشاره به اعترافات صریح وی افزود: سرکرده باند گروگانگیری درباره این ماجرای تکان‌دهنده گفت: پدر این کودک (گروگان) در کشور آلمان ساکن است، اما پشت سر همسر من حرف‌های نامربوطی زده بود به همین خاطر هم من قصد داشتم با ربودن فرزندش از او انتقام بگیرم. این بود که ۲ رهگذر معتاد را به کار گرفتم و به هر کدام یک میلیون پرداختم تا آن پسر نوجوان را سوار خودرو کنند. ساعتی قبل هم خودروی آردی را از صافکار امانت گرفته بودم تا شناسایی نشوم. بعد از آنکه ۲ رهگذر نقابدار کودک را درون خودرو انداختند، آن‌ها را در مسیر پیاده کردم و آن پسر را به انبار ضایعاتی در روستای فرخد بردم.

فرمانده انتظامی مشهد ضمن قدردانی از دستورات ویژه قضایی و همه نیرو‌های عملیاتی پلیس آگاهی مشهد و استان خراسان رضوی که در این عملیات نقش داشتند، به ادامه عملیات برای دستگیری دیگر متهمان اشاره کرد و افزود: اگرچه با رهایی دانش‌آموز گروگان خستگی ۲۴ ساعت عملیات شبانه‌روزی از تن نیرو‌های انتظامی خارج شد، عملیات برای به دام انداختن همه مجرمانی که این ماجرای دلهره‌آور را رقم زدند همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین