|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۳۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
وی عوامل موثر بر آلودگی هوا را عواملی از قبیل پایداری و ناپایداری جو، باد، فشار هوا، وارونگی دما، رطوبت هوا، تغییر اقلیم توپوگرافی، خشکسالی و...عنوان کرد.
مدیرکل مرکز تحقیقات هواشناسی استان مرکزی گفت: پنج درجه افزایش دما در ماه های دی و بهمن امسال نسبت به سال گذشته عوارض خطرناکی را برای کشاورزی و هوا به دنبال دارد.

 مرتضی ذوالفقاری در 18مین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک عوامل اصلی موثر در آلایندگی هوای اراک را منابع طبیعی و عوامل محیطی، و منابع مصنوعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما جزو مناطق خشک و کم باران در جهان است، گفت: از این لحاظ کشور ما در جایگاه 7 الی 8 در دنیا قرار دارد.

وی عوامل موثر بر آلودگی هوا را عواملی از قبیل پایداری و ناپایداری جو، باد، فشار هوا، وارونگی دما، رطوبت هوا، تغییر اقلیم توپوگرافی، خشکسالی و...عنوان کرد.

ذوالفقاری گفت: تعداد وارونگی‌های رخ داده و میزان گردوغبار نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی، آسیب به لایه ازون، آسیب به سلامت موجودات زنده، کاهش بهره وری کشاورزی، گرمایش جهانی، افزایش باران های اسیدی و اثرات گلخانه ای را مهم ترین عوارض و تبعات ناشی از آلودگی هوا عنوان کرد.

ذوالفقاری با بیان اینکه 27 استان کشور به شدت دچار خشکسالی هستند، اظهار کرد: کشورهای چین و آمریکا به اندازه کل کشورهای کره زمین گاز مونوکسیدکربن و گازهای گلخانه ای تولید می کنند.

وی در ادامه، راهکارهای کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت در مقابله با آلودگی و گردوغبار را تشریح کرد و افزود: در سال جاری چند بی هنجاری اقلیمی اتفاق افتاده است که بارش کم و افزایش شدید دما دو مورد از آنها هستند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین