|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۸۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
خبرگزاری‌ها کشته‌شدگان این حمله را دو نفر ذکر کرده‌اند. سازمان ناظر حقوق بشر سوریه می‌گوید که بر اساس آمارهای اولیه این حمله «سه کشته» بر جای گذاشته است.
رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که «چندین موشک اسرائیلی» روز چهارشنبه، دوم اسفندماه، یک ساختمان مسکونی را در منطقه كَفْر سوسه در دمشق، پایتخت سوریه، هدف قرار دادند.
 
خبرگزاری‌ها کشته‌شدگان این حمله را دو نفر ذکر کرده‌اند. سازمان ناظر حقوق بشر سوریه می‌گوید که بر اساس آمارهای اولیه این حمله «سه کشته» بر جای گذاشته است.
 
این محله میزبان ساختمان‌های مسکونی و مدارس  است و در نزدیکی مجتمع بزرگی قرار دارد که به شدت توسط سازمان‌های امنیتی محافظت می‌شود.
 
محله «کفر سوسه» منطقه‌ای تقریبا امنیتی است و به نوشته سازمان ناظر حقوق بشر سوریه، در این منطقه مراکز تابلودار وجود ندارد اما «محل اقامت و رفت‌وآمد شخصیت‌های امنیتی» است.
 
مدرسه ایرانی دمشق نیز در محله کفر سوسه قرار دارد.
 
ساعاتی پس از این حمله هوایی، خبرگزاری رویترز از وقوع دست‌کم یک انفجار بزرگ دیگر در بعد از ظهر چهارشنبه در دمشق خبر داد.
 
شاهدان عینی به این خبرگزاری گفتند که شدت انفجار شیشه‌های خانه‌ها را در پایتخت سوریه لرزاند. شبکه خبری محلی سوریه، «شام اف‌ام» گفت که صدای چندین انفجار در دمشق شنیده شده است و منابع عربی محل وقوع انفجارها را محله «الدیماس» در جنوب غرب دمشق گزارش کرده‌اند.
 
محله کفر سوسه که در بامداد چهارشنبه هدف حمله هوایی قرار گرفته، در سال ۲۰۰۶ نیز شاهد شهادت عماد مغنیه، فرمانده اسبق نظامی حزب‌الله لبنان در آپارتمان خود در این محله بود.
 
خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، روز چهارشنبه اعلام کرد که «حمله اسرائیلی» یک ساختمان مسکونی را هدف قرار داده، اما هیچ اشاره‌ای به کشته شدگان نکرد، و تنها عکسی از قسمت سوخته یک ساختمان چندطبقه منتشر کرد.
 
شاهدان عینی به رویترز گفتند که صدای چندین انفجار پیاپی را شنیده‌اند. شاهدان گفتند که این انفجارها کودکان یک مدرسه مجاور را ترساند و آمبولانس‌ها به سرعت به منطقه اعزام شدند.
 
ارتش اسرائیل هنوز در مورد این رویداد اظهار نظری نکرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین